جان بویگا ستاره جوان «جنگ ستارگان» طی هفته گذشته از اکانت توییتر خود برای مبارزه با نژادپرست‌ها استفاده کرد اما دیروز او پیغام خود را در یک گردهمایی فیزیکی در اعتراض به قتل جورج فلوید مطرح کرد و سخنرانی احساسی او باعث شده خیلی‌ها او را تحسین کنند.

بویگا خطاب به معترضان گفت: جان سیاهپوستان همیشه اهمیت داشته است. ما همیشه مهم بوده‌ایم. همیشه بدون توجه به مشکلات موفق شده‌ایم. حالا وقتش است. من دیگر نمی‌خواهم منتظر بمانم. ما نمایش فیزیکی حمایت از جورج فلوید، ساندرا بلند، تریوان مارتین و استیون لارنس هستیم.

او اضافه کرد: دارم از ته قلبم صحبت می‌کنم. نمی‌دانم بعد از این قرار است شغلی داشته باشم یا نه اما برایم مهم نیست.

سخنرانی بازیگر سیاهپوست «جنگ ستارگان» در هاید پارک: ما مهم هستیم

او در حالی که بغض کرده بود گفت این اعتراض‌ها برای حمایت از افرادی است که توسط سیستم و جامعه به آن‌ها ظلم می‌شود و اضافه کرد: نمی‌دانیم جورج فلوید و ساندرا بلند چه دستاوردهایی می‌توانستند داشته باشند اما امروز مطمئن می‌شویم که چنین نگاهی برای جوانان‌مان فکری بیگانه نخواهد بود.

بویگا از معترضان خواست تا جایی که ممکن است گردهمایی‌های خود را صلح‌آمیز حفظ کنند و داخل تله ماموران دولتی نیفتند. این بازیگر گفت از همه می‌خواهد درک کنند که این مساله چقدر دردناک است و در حقیقت نژاد انسان‌ها هیچ اهمیتی ندارد و نداشته است.

بویگا نقش‌آفرینی خود را در مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» در قالب شخصیت فین دسامبر سال گذشته با اکران فیلم «ظهور اسکای واکر» به پایان برد. از جدیدترین پروژه‌های او می‌توان از «نقطه تکین عریان» کنار اد اسکراین، بیل اسکارشگورد و الیویا کوک نام برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.