دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با وبگاه نیوزمکس گفت: تصور نمی کنم که نیازی به اعزام نیروهای ارتش به شهرهای آمریکا برای مقابله با معترضان وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا ضرورتی برای اعزام نیروهای ارتش برای مقابله با اعتراضات وجود دارد یا نه"، گفت: تصور نمی‌کنم مجبور شویم چنین کاری را انجام دهیم. از قدرت و اختیارات مستحکمی برای انجام این کار برخوردار هستیم.

ترامپ افزود: استفاده از گارد ملی رایج و مرسوم است و گارد ملی ما کاملا قوی و مستحکم است. اینکه آیا از این هم فراتر خواهیم رفت یا نه باید بگویم قطعا اگر نیاز باشد، بله.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: گروه‌های تبهکار زیادی در داخل جمعیت معترضان وجود دارند. داخل معترضان، ما آنتیفا، آنارشیست‌ها، تروریست‌ها، اوباش و غارتگران را داریم. آدم‌های بد و شرور زیادی داخل معترضان هستند.

این در شرایطی است که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا دستور پیشین خود برای بازگرداندن نیروهای ارتش از شهر واشنگتن به پادگان‌ها را پس گرفته است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که سخنگوی کاخ سفید مارک اسپر را به دلیل مخالفت با روش ترامپ در سرکوب معترضان، تهدید به اخراج و برکناری از این سمت کرده بود.

سخنگوی کاخ سفید گفته بود: اسپر وزیر دفاع در سمتش همچنان باقی است ولی اگر رئیس جمهور اعتمادش نسبت به وی را از دست بدهد، به شما اطلاع خواهیم داد.

اعتراضات گسترده نسبت به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست در سراسر این کشور و سایر نقاط جهان ادامه دارد.

یک افسر سفیدپوست در آمریکا روز دوشنبه گذشته یک مرد سیاهپوست غیرمسلح را در شهر میناپولیس به قتل رسانده است. این مرد سیاهپوست حدودا ۴۰ ساله غروب دوشنبه به وقت محلی با رفتار خشن پلیس روبرو شد به طوری که ماموران پلیس به او دستبند زدند و وی را با صورت روی زمین خواباندند. پلیس مدعی شده که این مرد سیاهپوست متهم به جعل اسناد بوده است.

بر اساس ادعای پلیس، این مرد سیاهپوست که مشکلات پزشکی داشته است پس از انتقال به یک بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. فیلم‌های منتشر شده از سوی عابران نشان می‌دهد که این مرد سیاهپوست با فشار زانوی یک افسر پلیس میناپولیس روبرو شده و مرتبا فریاد می‌زند: نمی‌توانم نفس بکشم.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.