نیمه خرداد ماه آخرین مهلت انتخاب روش مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت عنوان شده است. بر این اساس تاکنون حدود ۱۶ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده اند و به صورت خودکار ما بقی سهامداران در روش غیر مستقیم یا انتخاب شرکتهای سهام عدالت استانی قرار خواهند گرفت.

نکته جالب توجه اینکه یکی از مزیتهای مهم آزاد سازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم دریافت سود سالیانه از طریق یک حساب بانکی است. این موضوع عمدتا مورد توجه افرادی که روش ازادسازی مستقیم را انتخاب کرده اند قرار نگرفته است.

بر این اساس سهامدارانی که روش ازادسازی مستقیم را انتخاب می کنند برای دریافت سود مجامع  ۳۶ شرکت سهام عدالت بایستی به بانکهایی مختلفی که از سوی این شرکتها اعلام می شود مراجعه کنند. این درحالی است که افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب می کنند تنها از طریق یک حساب سود تمام ۳۶ شرکت سهام عدالت را دریافت می‌کنند.

در واقع اگر سازوکار پرداخت سود شرکتها از طریق سامانه سجام فراهم می شد دیگری نیازی به مراجعه به بانکهای مختلف برای دریافت سود مجمع نبود اما در حال حاضر چنین زمینه‌ای فراهم نشده و سهامداران بایستی برای دریافت سود به بانکها مختلف مراجعه کنند.

بر اساس روش غیر مستقیم آزاد سازی سهام عدالت سهامداران تنها با یک شرکت سرمایه گذاری استانی مواجه هستند و این شرکت سود سالیانه را از طریق یک حساب برای سهامداران واریز خواهد کرد.

با توجه به تعداد بالای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند و با توجه به اینکه ظرفیت فروش ۳۰ درصد این سهام فراهم شده است عملا بایستی این افراد برای دریافت سود سالیانه به بانکهای مختلف مراجعه کنند. بنابراین لازم است برای رفع این مشکل هرچه سریع تر سازوکار پرداخت سود متمرکز مجامع شرکتها فراهم شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.