سهام عدالت را از چه طریقی بفروشیم

نزدیک به یک هفته قبل سامانه SahmEdalat.com برای فروش سهام عدالت معرفی و از امروز این سامانه به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد. در این سامانه که به صورت ویژه برای کسانی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند طراحی شده است، می‌توانید همه یا بخشی از سهام عدالت خود را به فروش برسانید.

مزیت این سامانه بیش از هر چیز سادگی آن است که باعث می‌شود برای کسانی که معامله‌گر دائم بازار بورس نیستند، پیچیدگی نداشته باشد و به‌راحتی از آن استفاده کنند.

مسلماً برای استفاده از این سامانه قبل از هرچیز نیاز است که مشمول سهام عدالت شده باشید. برای اطلاع از این موضوع با مراجعه به سایت samanese.ir و وارد کردن کد ملی در صفحه نخست آن مطمئن شوید که سهام عدالت به شما تعلق گرفته است. سپس با ثبت‌نام در این سایت روش سرمایه گذاری مستقیم را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه به معنای آن است که شما می‌خواهید تصمیم‌گیری در مورد فروش یا نگه داشتن سهام عدالت به خودتان سپرده شود. در صورتی که روش غیرمستقیم را برگزینید مدیریت سهام شما در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی خواهد بود و فعلاً اجازه فروش سهامتان را نخواهید داشت. لازم به توضیح است که اگر هیچ‌کدام از این دو روش را انتخاب نکنید، یا اصلاً به این سایت مراجعه نکنید، به صورت پیش‌فرض روش غیرمستقیم برای شما انتخاب خواهد شد.

در مرحله بعدی شما باید در سامانه سجام نام‌نویسی کنید. نام‌نویسی در این سامانه هم بسیار ساده است. این سامانه مربوط به اطلاعات مشتریان بورس است و مطابق قانون، هرکسی که قصد خرید و فروش سهام را دارد -چه سهام عدالت و چه هر سهام دیگری- باید در این سامانه نام‌نویسی کرده باشد.

در مرحله آخر هم شما باید به سامانه فروش سهام عدالت به آدرس www.SahmEdalat.com  بروید و پس از ثبت‌نام و وارد کردن کدملی و شماره موبایل، سهام عدالت خود را به فروش برسانید. شما می‌توانید در این سامانه همه سهام و یا بخشی از آن را بفروشید و بخشی را به عنوان سرمایه گذاری باقی بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.