حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در سخنرانی زنده تلویزیونی به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، حوادث جاریِ این روزهای آمریکا را بروز واقعیات پنهان نگه ‌داشته‌شده‌ آمریکا دانستند. 

روزنامه "تایمز او ایندیا" با پرداختن به این بخش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران از کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی و همچنین سیاست‌های دوگانه و فریبنده واشنگتن در ارتباط با حقوق بشر انتقاد کرد. 

این روزنامه افزود: رهبر عالی ایران تاکید کرد: آن‌ها در روز روشن مردم را به قتل می‌رسانند و ادعای حقوق بشر دارند. آن‌ها حاضر به عذر خواهی نیز نیستند. 

آیت الله خامنه‌ای افزود: انگار این فرد کشته شده توسط پلیس آمریکا یک انسان یا یک بشر نبوده است. 

نشریه "رپابلیک ورلد" نیز با پرداختن به این بخش از اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: رهبر عالی ایران با توصیف نحوه کشته شدن جورج فلوید به خصوص سخنان آخر او به معنی "نمی توانم نفس بکشم" گفت: این امر جدیدی نیست. این فرهنگ آمریکایی است. این اقدامی است که آمریکایی‌ها با تمام جهان انجام داده‌اند. 

شبکه خبری "نیوز ۱۸" نیز گزارش خود با پرداختن به اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران در خصوص مرگ جورج فلوید اعلام کرد: این چهره واقعی رژیم آمریکا است. خدا را شکر، رهبران آمریکا به خاطر اقداماتشان در سرتاسر جهان رسوا شده‌اند. 

رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران افزود: مدیریت رهبران آمریکا در موضوع ویروس کرونا آن‌ها را در سراسر دنیا رسوا کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.