«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که از نیروهای گارد ملی خواسته‌ام تا به تعداد کافی در ایالت‌های مختلف مستقر شوند.

وی که پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد،‌ افزود: «تمامی اقدامات فوری را اتخاذ خواهیم کرد و تمامی موارد ممکن را برای متوقف کردن اغتشاشات و ناآرامی‌ها حمایت از قانون به کار خواهم گرفت. ناآرامی‌ها باید همین حالا پایان یابد.»

ترامپ گفت که نخستین وظیفه‌اش حمایت و دفاع از مردم و کشور بوده و خشونت‌های اخیر اقدامات تروریستی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا دستور استقرار نیروهای گارد ملی به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند را صادر کرد و گفت در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهد کرد.

وی گفت که خشونت‌های اخیر اعتراضات مسالمت‌آمیز نبوده بلکه تروریسم داخلی به شمار می‌آید.

ترامپ گفت: «امشب هزاران نفر از نیروهای امنیتی را که به سلاح‌های سنگین مجهز هستند به پایتخت اعزام می‌کنیم و مقررات منع آمد و شد در واشنگتن به صورت جدی اجرا خواهد شد.»

ترامپ پس از پایان سخنرانی‌اش پیاده به همراه «مارک اسپر» وزیر دفاع، «ویلیام بار» وزیر دادگستری، «کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا و تعدادی دیگر از مقامات در میان حفاظت چند لایه نیروهای امیتی از کاخ سفید خارج شد و از درون پارکی که تا چند دقیقه پیش از آن مملو از معترضین بود عبور کرد و رو به روی کلیسا ایستاد و کتاب انجیل را جلوی دوربین‌ها بالا گرفت.

دقایقی پیش از آنکه ترامپ از محوطه کاخ سفید خارج شود و به سوی کلیسای «جان اپیسکوپال» برود نیروهای ضد شورش با گاز اشک‌آور اقدام به متفرق کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز اطراف کاخ سفید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.