به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همسرش ملانیا روز پنجشنبه به پایگاه نیروی هوایی آمریکا موسوم به پایگاه داور سفر کرده و به خانواده‌های این دو سرباز آمریکایی کشته شده در  افغانستان ابزار تسلیت کردند.

در این مراسم مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و رابرت اوبرین مشاور امنیت ملی این کشور نیز شرکت داشتند.

ترامپ و اعضای ارتش آمریکا ابتدا در این مراسم به تابوت‌های حامل اجساد این دو سرباز کشته شده آمریکایی ادای احترام کردند و در ادامه رئیس جمهور آمریکا گفت: مشاهده انتقال اجساد این سربازان "سخت‌ترین" کاری که تاکنون به عنوان رئیس جمهور انجام داده بوده است.

این دو سرباز روز چهارشنبه و طبق اعلام آمریکا در حادثه سقوط هلیکوپتر آنها در استان لوگر در شرق افغانستان کشته شدند و در حال انجام ماموریت تامین امنیت برای سربازان نیروی زمینی در منطقه بودند.

با این حال گروه طالبان مسئولیت سرنگون کردن این هلیکوپتر را برعهده گرفته بود در حالی که ارتش آمریکا ادعای آنها را رد کرده و از تحقیقات درباره این حادثه خبر داد.

روز پنجشنبه رئیس جمهور آمریکا با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت و گوی تلفنی کرد و طبق اعلام کاخ سفید این دو نفر توافق کردند "کاهش خشونت‌ها برای به جلو بردن فرآیند صلح افغانستان لازم است".

ترامپ در عین حال از اشرف غنی به خاطر حمایتش از درخواست آمریکا برای آزاد شدن دو گروگان غربی تحت اسارت طالبان تشکر کرد.

طالبان اخیرا بعد از آن که این دو نفر بیش از سه ساعت در اسارت خود داشت آنها را آزاد کرد.

61491921

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.