پایگاه خبری صباح و خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه گزارش دادند که در بحبوحه اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف آمریکا که از هفته گذشته پس از قتل یک شهروند سیاهپوست به نام «جورج فلوید» در ایالت مینه‌سوتا توسط یک افسر پلیس آغاز شده است، شهروندان آمریکایی در چندین نقطه از این کشور شاهد قطعی یا اختلال جدی در اینترنت بوده‌اند.

برخی سرویس‌دهندگان اینترنت از جمله کامکست و AT&T اعلام که هم‌زمان با تشدید اعتراضات مردمی در شهرهای و ایالت‌های مختلف آمریکا، در تعدادی از شهرهای بزرگ از جمله شیکاگو، لس‌آنجلس و هیوستون اختلال در اینترنت گزارش شده است.

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است.

وی روز شنبه در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه شب گذشته شخصاً شاهد اعتراضات گسترده در اطراف کاخ سفید بوده است، تأکید کرد که اگر معترضان از فنس‌های کاخ سفید عبور می‌کردند، با شوم‌ترین سلاح‌های از آنها استقبال می‌شد.

دونالد ترامپ علاوه بر تهدید معترضان آمریکایی، طی روزهای اخیر چندین بار  به دلیل پنهان شدن یکی از پست‌هایش در توئیتر، علیه مقامات توئیتر موضع‌گیری کرده و حتی تهدید کرده است که این شبکه اجتماعی -که خود حضور کاملاً فعالی در آن دارد- را خواهد بست.

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید تاکید کرد: آن طور که می‌دانم امکان بستن توئیتر را دارم اما باید این را از لحاظ قانونی به پیش برد و نمی دانم می توانم این کار را انجام دهم یا خیر. باید با وکلایم مشورت کنم.

وی همچنین گفت: اگر این مساله قانونی باشد و از لحاظ قانونی بتوان توئیتر را بست حتما این کار را خواهم کرد. خواهیم دید چه اتفاقی می افتد.

جنجال تازه بین رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات توئیتر پس از آن بروز کرد که توییتر روز سه شنبه برای اولین بار به توییت های رئیس جمهور آمریکا برچسب صحت‌سنجی زد.

رئیس جمهور آمریکا توییتی در رابطه با خشونت ها در مینه‌سوتا منتشر کرد و در آن معترضان به مرگ یک سیاه پوست در این ایالت را که به دست پلیس به قتل رسیده بود، تهدید به مرگ کرد؛ پی از آن توئیتر به این پست واکنش نشان داده و از آنجا که توییت ترامپ قوانین آن را نقض کرده آن را از نظر کاربران پنهان کرده است.

توییتر به این توییت مملو از خشونت ترامپ چنین پاسخ داد و آن را پشت یک اعلان مخفی کرد. با این حال، هنوز دسترسی به آن برای کاربران فراهم است. در اعلان توییتر آمده است: این توییت قوانین توییتر در مورد ترویج خشونت را زیر پا گذاشته است. با این حال، توییتر تشخیص داده شاید به نفع مردم باشد که به این توییت همچنان دسترسی داشته باشند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.