فاطمه بهبودی نویسنده کتاب «پاییز پنجاه سالگی» در خصوص محتوای جدیدترین کتاب چاپ شده خود گفت: روایت این کتاب، خطی نیست و داستان آن از ماجرای خواستگاری شهید جمالی دوست و هم‌رزم سردار سلیمانی شروع می‌شود. راوی اثر را همسر شهید انتخاب کردم و به صورت اول شخص روایت شده است.

او افزود: سوژه کتاب «پاییز پنجاه سالگی» به سفارشِ سردار قاسم سلیمانی به کنگره شعر سرداران شهید کرمان سپرده شد. آقای مرتضی سرهنگی مسئول بخش انتشارات کنگره، من را برای نوشتن این کتاب معرفی کردند. من با سوژه همراه شدم و داستان را نوشتم. نتیجه گفت‌وگوی ۱۴ ساعته من با همسر شهید جمالی، کتاب «پاییز پنجاه سالگی» شد.

بهبودی در خصوص میزان استقبال از این کتاب اظهار داشت: استقبال مردم از این کتاب خوب بود؛ تا حدی که در کمتر از سه ماه به چاپ دوم رسید.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر میزان پرداخت به شخصیت حاج قاسم در این کتاب، گفت: حاج قاسم در جنگ به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله خدمت می‌کرد و با شهید جمالی در ارتباط بود. شهید جمالی در سیرجان هم تحت فرماندهی سردار سلیمانی بود تا اینکه سردار پیشنهاد رفتن به سوریه را به او داد. همه این مطالب به نوعی در کتاب «پاییز پنجاه سالگی» آمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.