مایکل جردن ستاره پیشین لیگ NBA و اسطوره بسکتبال جهان نیز به صف معترضان به رفتار‌های نژادپرستانه پلیس آمریکا پیوست.

تاکنون چهره‌های ورزشی زیادی از جمله بازیکنان شاغل در بوندس‌لیگا به کشته شدن شهروند سیاه‌پوست ایالت مینه‌سوتا جورج فلوید توسط یک مأمور پلیس این کشور واکنش‌ نشان داده‌اند. در NBA هم ستاره‌های سابق این رقابت‌ها از جمله کریم عبدالجبار و استفن جکسون مراتب اعتراض خود را به این اتفاق ابراز داشته‌‌اند. حتی دو برند تجاری معروف تولید لوازم ورزشی دنیا، آدیداس و نایکی هم با انتشار بیانیه‌هایی نسبت به اتفاق رخ داده اخیر در آمریکا موضع‌گیری کرده‌اند.

اکنون مایکل جردن ستاره سابق تیم شیکاگوبولز و مالک فعلی تیم شارلوت هورنتس هم با انتشار بیانیه‌ای به این اتفاق واکنش نشان داده است.

در بیانیه جردن آمده است: «من عمیقاً متأسفم. واقعاً روحم به درد آمد و مسلماً خشمگین هستم. درد، خشم و ناراحتی همه را می‌بینم و احساس می‌کنم. من در کنار تمام آن کسانی که علیه این نژادپرستی دیرینه و خشونت علیه مردمی از رنگ ما به پا خواسته‌اند، هستم. دیگر به اندازه کافی دیگر تحمل کرده‌ایم. من جوابی ندارم اما صدای یکپارچه ما قدرت‌مان و ناتوانی دیگران در تفرقه‌اندازی میان ما را نشان می‌دهد. ما باید به حرف یکدیگر گوش کنیم، دلسوزی و یکدلی نشان دهیم و هرگز به چنین قساوت‌های بی‌معنایی پشت نکنیم. باید به اعتراضات صلح‌طلبانه‌مان علیه بی‌عدالتی ادامه دهیم و خواهان جوابگویی درباره این موضوع باشیم. صدای واحد ما باید روی رهبران ما برای تغییر قوانین‌مان فشار بیاورد یا اینکه باید از آرای‌مان برای ایجاد یک تغییر سیستماتیک استفاده کنیم. هر یک از ما باید بخشی از راه حل باشد و همه ما باید در کنار هم تلاش کنیم تا مطمئن شویم عدالت در مورد همه اجرا می‌شود. من با خانواده جورج فلوید و بیشمار افراد دیگری که جان‌شان را به خاطر بی‌عدالتی و رفتارهای نژادپرستانه ظالمانه و بی‌معنی از دست داده‌اند، ابراز همدردی می‌کنم».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.