برخی منابع مطلع از اعزام برخی نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا مستقر در پایگاه «فورت برگ» در کارولینای شمالی برای استقرار در ایالت «مینه سوتا»  جهت سرکوب معترضان به کشته شدن «جورج فلوید» یک شهروند سیاهپوست آمریکایی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «کی اس تی پی» در این ماموریت بالقوه به این نیروها توصیه شده اسلحه همراه نداشته باشند. این نظامیان اینک در حالت آماده باش به سرمی‌برند.

این در حالی است که در پی تشدید اعتراضات در شهرهای آمریکا علیه خشونت و رفتارهای نژادپرستانه پلیس در قتل جورج فلوید و به خشونت‌کشیده شدن این اعتراضات، گارد ملی آمریکا در «واشنگتن دی سی» برای مقابله با معترضان در مقابل کاخ سفید مستقر شد.

شبکه «ان بی سی» نیز گزارش داد، در ایالت‌های مختلف آمریکا، از گارد ملی گرفته تا نیروهای ویژه پلیس و حتی کارآگاهان برای برخورد با مردم معترض به نژادپرستی، صف‌آرایی کرده‌اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقامات ایالتی، از روز یکشنبه گارد ملی آمریکا در ۱۲ ایالت این کشور و منطقه «کلمبیا» جهت کمک به پلیس برای سرکوب معترضان وارد عمل شده‌اند.

در شهر نیویورک یک وانت پلیس با حمله به معترضان شماری را زیر گرفت و مردی که بر روی کاپوت یک خودرو پلیس ایستاده بود به طور وحشیانه‌ای توسط مأموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.