با آغاز سال ۲۰۲۰ و بحران های پی در پی آن از شیوع کرونا گرفته تا سقوط قیمت نفت و بسته شدن بازار های مالی ارزهای دیجیتال نیز سقوط بی سابقه ای را تجربه کردند به گونه ای که قیمت بیت کوین از ۴ هزار دلار نیز پایین تر رفت اما بیت کوین و ارزهای دیجیتال در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نشان دادند که می توانند پناه گاه های امنی برای سرمایه گذاری باشند.

اقدامات بانک های مرکزی اروپا و آمریکا و بسته های محرک آن ها از سقوط احتمالی بیت کوین جلوگیری کرده و همراه شدن آن با بهبود اوضاع بازارهای مالی منجر به بازگشت دوباره این ارز دیجیتال شد به گونه ای که بیت کوین چند مرتبه از سد مقاومتی ۱۰ هزار دلار عبور کرد ولی دوباره به قیمت قبل از سد مقاومتی بازگشت.

کارشناسان در این خصوص می گویند از آن جایی که بیت کوین چند مرتبه از سد مقاومتی عبور کرده است و دوباره به ۹ هزار دلار بازگشته است عبور از سد مقاومتی برایش آسان تر خواهد بود و به احتمالی زیاد طی چند هفته آینده شاهد رسیدن آن به قیمت ۱۰ هزار دلار و ثابت ماندن آن در این قیمت خواهیم بود و پس از آن که این ارز دیجیتال سد مقاومتی را شکست صعود به قیمت های ۱۱ و ۱۲ هزار دلار و یا بالاتر برای آن آسان تر خواهد شد. در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۲۶۵ تا ۲۶۷ میلیارد دلار است و به احتمالی زیاد ارزش این بازار به زودی به ۳۱۰ تا ۳۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

در بین تمام کشورهای دنیا کشورهای بریتانیا، ایالت متحده آمریکا، هنگ کنگ و سنگاپور بیشترین حجم معاملات ثبت شده از طریق ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده اند و در این بین کشورهای آرژانتین، هند،‌ مکزیک،‌ روسیه و اندونزی کم ترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده اند.

قیمت بیت کوین امروز پس از هفته ها حرکت در کانال ۹ هزار دلار به ۹ هزار و ۵۵۵ دلار رسید و  و اتریوم که با آغاز شیوع کرونا تا سقوط قیمت نفت توانسته بود در کانال ۱۷۰ دلاری بماند طی چند هفته اخیر افزایش قیمت ۶۸ دلاری داشته است و قیمت آن امروز به ۲۳۸ دلار رسیده است.

لایت کوین نیز طی چند هفته گذشته روند صعودی را طی کرده است و این ارز دیجیتال که با سقوط قیمت نفت به ۴۰ دلار رسیده بود با افزایش قیمت ۷ دلاری مواجه شده و قیمت آن به ۴۷ دلار رسیده است اما قیمت این ارز دیجیتال طی چند هفته اخیر ثابت مانده است و نسبت به سایر ارزهای دیجیتال افزایش قیمت کمتری را تجربه کرده است.

در میان سودآورترین رمز ارزها و ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۹، اتریوم، بایننس کوین، لایت کوین، تزوس، بیت کوین کش، ایاس، کاردانو، بیسیک اتنشن توکن، استلار، ریپل ترون، چین لینک، سینتتیکس نتورک توکن، آنتولوژی، وی چین، نئو، پاندی ایکس، بیت کوین و زیلیکا به چشم می‌خورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.