کیلومترها دورتر از شهرمینیاپولیس آمریکا جایی که که جورج فلوید ۴۶ ساله توسط پلیس نژادپرست آمریکایی کشته شد، هزاران در برلین ، لندن و تورنتو تجمع شدند تا در برابر خشونت پلیس و بی عدالتی های نژادی اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ده ها معترض در مقابل سفارت آمریکا در برلین تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی مانند «جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، «من نمی توانم نفس بکشم» و «نه به خشونت پلیس»و «نه عدالت نه صلح» (به این معنا که تا زمانی که بی عدالتی حاکم است، رفتار اعتراضی صلح آمیز غیر ممکن است) جلوی سفارت آمریکا تجمع کردند و خواستار اجرای عدالت در برابر رفتار نژادپرستانه در این کشور شدند شدند.

فریادهای مشابه دیگری علیه بی عدالتی های نژادی در محله پکهام لندن نیز شنیده شد، همچنین صدها نفر در مقابل سفارت ایالات متحده و پارلمان انگلیس در این شهر اعتراض و تجمع کردند.

در تورنتو نیز هزاران نفر بر علیه نژادپرستی و همچنین در اعتراض به مرگ یک زن سیاه پوست که روز چهارشنبه از بالکن آپارتمانش پایین افتاده بود، راهپیمایی کردند. گفتنی است هنگام مرگ این زن، چند افسر پلیس در خانه اش در حال رسیدگی به یک مورد شکایت بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.