پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا را محکوم کرد.

او امروز در پیامی خطاب به هزاران نفر در میدان پیتر واتیکان با قربانیان سه حادثه خونبار در ایالت تگزاس، کالیفرنیا و اوهایو آمریکا و خانواده‌های آن‌ها همدردی کرد. رهبر کاتولیک‌های جهان اقدام خشونت آمیز علیه انسان‌های بی گناه را محکوم کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد پاپ فرانسیس در این سخنرانی به طور ویژه به تیراندازی هولناک دیشب در ال پاسو تگزاس، تیراندازی اوایل روز یکشنبه در دیتون ایالت اوهایو و تیراندازی هفته پیش در فستیوالی در ایالت کالیفرنیا اشاره کرد. 

گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که تیراندازی شنبه در فروشگاهی در ال پاسو جان ۲۰ تن را گرفت و ۲۶ زخمی برجا گذاشت. عاملتیراندازی مرگبار در فروشگاه والمارت شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» است. کروسیوس، ۲۱ ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.

همچنین برخی رسانه‌های آمریکایی اوایل امروز از وقوع تیراندازی گسترده‌ای در شهر «دیتون» ایالت «اوهایو» آمریکا خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از کشته شدن نه نفر و زخمی شدن شانزده تن در این حادثه است. یک نفر نیز در رابطه با این حادثه دستگیر شده است. او فردی سفید پوست است که یک قبضه سلاح ای آر ۱۵ را به صورت قانونی خریداری کرده است.

در تیراندازی هفته گذشته در ایالت کالیفرنیا هم سه تن کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.