محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر تهران در مورد نام‌گذاری خیابانی به نام مرحوم مریم میرزاخانی اظهارداشت: نام‌گذاری نشدن خیابانی به نام این دانشمند ریاضی به خواست خانواده آن مرحوم بوده است.

وی با اشاره به فرجام نام‌گذاری خیابانی به اسم مرحومه مریم میرزاخانی، گفت: در زمانی پس از فوت مریم میرزاخانی با پدر مرحوم صحبت کردیم تا خیابانی را به اسم ایشان نام‌گذاری کنیم. اما پدر ایشان مخالفت صریح کرده ورضایتی در این خصوص نداشتند. گویا خانم میرزاخانی نیز در زمان حیات‌شان علاقه‌ای به چنین مساله‌ای نداشته‌اند. در نهایت به دلیل مخالفت پدر ایشان، این تصمیم اجرایی نشد.

حق شناس افزود: آقای میرزاخانی در واکنش به احتمال نام‌گذاری خیابانی به اسم مریم میرزاخانی گفت که قدرت شما زیاد است اگر بخواهید این کار را انجام می‌دهید. اما خانواده ما با این کار موافق نیست و مخالفت خود را نشان خواهیم داد به همین دلیل شورا هم منصرف شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در فضای مجازی این‌چنین شایعه شده که گویا پدر مرحوم میرزاخانی درخواستی در این زمینه نداشته و آدرسی از منزل ایشان هم در دسترس نیست در حالی که این خبر دروغ است و تایید نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.