محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره استفاده از کولر در اتوبوس‌های پایتخت اظهار داشت: از وزارت بهداشت، استعلام گرفته‌ایم که آیا استفاده از کولر در اتوبوس می‌تواند سبب انتشار ویروس کرونا شود که هنوز پاسخی در این زمینه به صورت کتبی به دست ما نرسیده است.

وی افزود: البته محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اخیراً طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که استفاده از کولر اتوبوس مشکلی در این زمینه ایجاد نمی‌کند. بر همین  اساس و با استناد به صحبت‌های معاون فنی مرکز سلامت، ما به رانندگان اتوبوس ابلاغ کردیم که در زمان گرمی هوا کولرها را روشن کنند.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در حال حاضر همه اتوبوس‌های بی‌آر‌تی پایتخت مجهز به کولر هستند ولی اتوبوس‌های تک‌کابین به دلیل قدیمی بودن و عمر بیش از ۱۰ سال عمدتا کولر ندارند.

ترفع گفت: اتوبوس‌های گازسوز نیز روی سقف اتوبوس دستگاه سی‌ان‌جی نصب شده و اصلا جای تعبیه کولر ندارد بنابر این تنها تعداد اندکی از اتوبوس‌های تک‌کابین کولردار است.

وی خاطرنشان کرد: از حدود ۵۸۰۰ اتوبوس پایتخت ۱۱۰۰ مورد آن مربوط به خطوط بی‌آر‌تی است و سایر اتوبوس‌ها تک‌کابین بوده و در سایر خطوط استفاده می‌شود. 

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا استفاده از اتوبوس‌های کولردار به صورت چرخشی استفاده می‌شود؟»، گفت: خیر؛ برنامه‌ای در این زمینه نداریم ولی اتوبوس‌های دوکابین که کولر آنها خراب است نسبت به اورهال شدن آن اقدام کرده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.