امیر عباس اسماعیل‌زاده، مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه فعالیت این شرکت از سال ۱۳۸۷ در خصوص بیماری سرطان در زمینه تشخیص و درمان آغاز شده،‌ اظهار کرد: در این راستا این شرکت روی سه سرطان شایع "ریه"، "پستان" و "کولون" (روده) تمرکز دارد تا بتوانیم کیت‌های تشخیصی را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمامی فعالیت‌های خود را در زمینه سرطان کنار گذاشتیم و در صدد یافتن راهی برای تشخیص این ویروس برآمدیم و با پژوهش‌های شبانه‌روزی توانستیم کیتی مولکولی به روش real-time pcr را طراحی کنیم که بتواند در کمترین زمان و با کمترین میزان ویروس ، ویروس را در مخاط بیمار شناسایی کند.

اسماعیل‌زاده خاطر نشان کرد: بعد از طراحی و ساخت کیت‌های مورد نظر درخواست خود را به اداره تجهیزات پزشکی فرستادیم و طبق مقررات اداره کل تجهیزات پزشکی طی نامه‌ای کیت مورد نظر را به انسیتو پاستور جهت بررسی کمی و کیفی تحویل دادیم و خوشبختانه تاییدیه کیت تشخیص مولکولی توسط انستیتو پاستور را اخذ کردیم و آنرا به اداره کل تجهیزات پزشکی ارسال کردیم؛ اکنون در حال اخذ مجوز تولید هستیم تا بتوانیم بعد از آن کیت‌های مذکور را به تولید انبوه برسیم.

مدیر این هسته فناور خاطر نشان کرد : تا کنون از کشور های مختلف مانند آذربایجان، ترکیه، رومانی ، اسپانیا و انگلستان پیشنهادهایی برای صادرات داشته‌ایم که در حال اقدام جهت اخذ CE اروپا جهت صادرات هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این کیت نه تنها می‌تواند روند تشخیص را در کشور سرعت بخشد ، بلکه می‌تواند ارز آوری بسیار زیادی را برای کشور داشته باشد. دقت کیت های طراحی شده در این شرکت بین ۲.۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از کیت‌های وارداتی است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجری این طرح با بیان اینکه ساخت کیت‌های مولکولی در این شرکت، به روش LAMP است، خاطر نشان کرد: همه افراد می‌توانند در آزمایشگاه‌های غیر تخصصی نیز این تست را با کیتی که طراحی کرده‌ایم، انجام دهند، زیرا که فرد بزاق خود را در داخل کیت ریخته و پس از گرما دهی به مدت یک ساعت با تغییر رنگ می‌توان به مثبت و منفی بودن COVID-۱۹ در فرد پی ببرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.