محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: مجلس یازدهم استکبار ستیزی را هم آرمانی اعتقادی و هم منفعتی راهبردی می‌داند. مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی را بی حاصل و پر ضرر ارزیابی می‌کند.

وی با بیان اینکه راهبرد  ما در برخورد با آمریکای تروریست تکمیل زنجیره انتقام خون شهید سلیمانی است ، اظهار داشت: کاری که با همه بی سابقه به پایگاه عین الاسد شروع شد و با شکسته شدن هیبت پوشالی آمریکا در عدم توان پاسخ به اقدام جمهوری اسلامی ادامه یافت، با اخراج کامل ارتش تروریست آمریکا از منطقه، تکمیل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس یازدهم در عین باور به درون زایی و مردم باوری، برون گرایی را نیز مدنظر قرار می‌دهد و معتقد است برون گرایی باید با تمرکز بر کشورهای منطقه به ویژه همسایگان و در کنار آنها قدرت‌های بزرگی باشد که در سختی‌ها با ما دوستی کردند و منافع راهبردی قابل توجهی با ما دارند.

قالیباف افزود: مجلس یازدهم حامی گسترش ارتباط با همه جامعه جهانی است اما اعتماد به حکومت‌هایی که در چه سابقه تاریخی خود و چه در تجربه دوران جمهوری اسلامی، کارنامه سیاهی دارند را خطای راهبردی می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.