مراسم تشییع پیکر پاک  ۳ شهید مرزبانی که روز گذشته در درگیری با اشرار مسلح در سردشت به درجه رفیع شهادت نایل شده بودند، صبح امروز، در این  شهر برگزار شد.

در آیین تشییع پیکر شهیدان «تقی بهره‌ور»، «هادی عبدی» و «علیرضا اسلام‌دوست» که از هنگ مرزی سردشت تا سه‌راهی شهید کاظمی این شهر برگزار شد، سردار «یحیی حسین‌خانی» فرمانده هنگ مرزی آذربایجان‌غربی، مسوولان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا نیز حضور داشتند.

فرماندار سردشت در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیکر این شهیدان گلگون کفن پس از تشییع در سردشت برای خاکسپاری به زادگاهشان انتقال داده می‌شوند.

اقصی نقشی‌پور گفت: پس از برگزاری مراسم تشییع در سردشت پیکر شهید «تقی بهره‌ور» به مراغه، «هادی عبدی» به میاندوآب و «علیرضا اسلام دوست» به تبریز برای خاکسپاری منتقل خواهد شد.

وی در خصوص حادثه شهادت این سه نیروی مرزبانی سردشت نیز افزود: این حادثه هنگامی روی داد که مرزبانان هنگ مرزی سردشت حین کنترل پایش نوار مرزی در ساعت یک بامداد دیروز در منطقه «گوریلکه» واقع در ۲۰ کیلومتری این شهرستان و در نزدیکی منطقه «بلفت» و «دوپازه» و در درگیری با اشرار مسلح روی داد.

وی اضافه کرد: در این درگیری چند نفر از اشرار نیز به هلاکت رسیدند.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.