به گزارش اسکای نیوز، افسر پلیسی که با یک مرد سیاهپوست در ایالت مینه سوتا آمریکا بدرفتاری و وی را به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

اعتراضات به مرگ این شهروند آمریکایی سیاهپوست توسط پلیس در شهر مینیاپولیس همچنان ادامه دارد و شهردار این شهر اعلام «وضعیت اضطراری» کرده است.

در حالی که برای سومین شب پیاپی اعتراضات به مرگ یک مرد سیاهپوست در حین بازداشت توسط پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا ادامه یافت، شهردار این شهر اعلام «وضعیت اضطراری» کرد.

همزمان، تیم والز فرماندار ایالت مینه‌سوتا از گارد ملی خواست که مانع تنش‌ها در سومین شب تجمع معترضان شود.

از سوی دیگر معترضان شب گذشته به یک مرکز پلیس در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند و گروهی از تظاهرات کنندگان در جریان این حمله ساختمان کلانتر ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند.

بنا به اعلام پلیس مینیاپولیس مأموران این کلانتری پیش از به آتش کشیده شدن ساختمان محل را ترک کرده بودند.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله موجی از اعتراض را در آمریکا برانگیخته است و از روز سه شنبه شهر مینیاپولیس و مناطق دیگری از آمریکا صحنه اعتراضات علیه عملکرد پلیس این کشور بوده است.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که جورج فلوید پیش از مرگ از مأمور پلیس که زانویش را بر روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد، اما پلیس این کار را نکرد و این موضوع منجر به مرگ این فرد شد.

هر چند مقامات ایالتی و فدرال وعده داده‌اند که درباره مرگ این مرد سیاهپوست تحقیق می‌شود، اما عدم تعقیب قضائی عاملان مرگ او خشم ساکنان مینیاپولیس به ویژه سیاهپوستان را برانگیخته است.

همچنین «فیلونویز فلوید»، برادر جورج فلوید خواستار بازداشت «فوری» مأمورانی شده است که در مرگ برادرش نقش داشتند. او ضمن تاکید بر تظاهرات «صلح آمیز» اظهار داشت: «از اینکه می‌بینم مردان سیاهپوست کشته می‌شوند خسته شده‌ام.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.