آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ۹ خرداد ماه در سیزدهمین «خطبه مجازی» با اشاره به بهره مندی از برکات کسب شده در ماه رمضان گفت: باید ارزیابی کنیم که چقدر از حال و هوای ماه رمضان و توفیقات آن در ما باقی‌مانده است

وی با بیان اینکه یازدهمین مجلس شورای اسلامی که یک مجلس ولایی است، افتتاح شد، اظهار کرد: پیام رهبر انقلاب به افتتاحیه مجلس یازدهم از نظر جامعیت وظایف، یک مانیفست برای این مجلس است

امام جمعه مشهد ابراز کرد: اگر ابعاد این پیام به شکل دستورالعمل درآید و اجرای آن قابل ارزیابی باشد، مجلس موفقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیریت نظام ما در مسئله بیماری کرونا دنیا را متعجب کرد، افزود: رهبری در جریان کرونا دو دستور دادند؛ یکی به مردم و دیگری به مسئولان.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دستور رهبری به مردم این بود که دستوراتی که از ناحیه ستاد ملی مقابل به کرونا صادر می‌شود، لازم‌الاجرا است و مردم نیز به شکل فردی، اجتماعی، نهادی، سیاسی و قشری این مصوبات را اجرا کردند.

وی گفت: دستور به مسئولان هم در مورد باز کردن درهای اماکن مقدسه و برنامه عبادی مردم بود که اجرا نشد.

وی ابراز کرد: رهبری فرمودند با نظر افراد متخصص و کارشناس، چیزی تصویب کنید که نیاز و عواطف مذهبی و دینی مردم را تأمین کند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه محدودیت‌های اعمال‌شده تناسبی با نیازهای دینی و عشق ولایی مردم ندارد، گفت: مردم در بازار با هم مرتبط هستند، حرف می‌زنند و معامله می‌کنند اما در یک حرم، همه در حال زیارت هستند و حداکثر ارتباطشان، کنار هم ایستادن است.

وی بیان اینکه محدودیتی که حرم شب بسته باشد، روز باز باشد را با کدام توجیه پزشکی و علمی قائل شدید؟، ابراز کرد: برنامه‌های اقتصادی کشور برای شما اولویت فوق‌العاده دارد و با کمال خطرهایی که بود، مراجع و مجامع اقتصادی، بازارها و پاساژها را دایر کردید. در این شهر مقدس به کسبه و هتل‌ها میلیاردها تومان خسارت وارد شده؛ برای این‌که کسی به مشهد نیاید، در حرم را ببندیم و جلوی زیارت را بگیریم؟

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: متأسفانه هم مصالح اقتصادی استان و هم عواطف ولایی مردم نادیده گرفته شد.

وی بیان کرد: مسؤولان استان و آستان قدس رضوی، آماده پذیرایی از زوار با اجرای هرگونه برنامه بهداشتی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.