سایت عربی۲۱ گزارش داد، نیروهای اشغال‌گر رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا همچنان مسجد الاقصی را بسته و مانع از اقامه نماز در آن می‌شوند اما مسؤولان مسجد این اقدام رژیم صهیونیستی را نوعی سیاست سیستماتیک می‌دانند که هدف از آن داشتن کنترل بر زمان باز شدن مسجدالاقصی است.

در میان فراخوان‌ها برای باز شدن مسجدالاقصی و مخالفت با محدودیت‌های رژیم صهیونیستی بر نمازگزاران و اهالی قدس اشغالی هشتگ "جمعه باز شدن مسجد الاقصی" در شبکه‌های مجازی بازنشر شد.

همزمان با این امر نیروهای رژیم اشغال‌گر نیز از ساعات اولیه صبح امروز با هدف اعمال محدودیت بر ساکنان قدس و ممانعت از ورود آنها به ورودی‌های مسجدالاقصی، در منطقه باب العامواد و ورودی‌های وادی حلوه در شهرک سلوان ایست‌های بازرسی نصب کردند.

از سوی دیگر، فعالان قدس اشغالی برای باز شدن مسجدالاقصی جهت اقامه نماز جمعه در این مسجد و برای مخالفت با مداخله‌های رژیم صهیونیستی و تأکید بر عدم تسلیم در برابر این رژیم فراخوان دادند. آنها همچنین در پیامی از مردم قدس و همه کسانی که امکانش را دارند، خواستند از امروز برای اقامه نمازها در این مسجد و حفاظت از آن، خود را به مسجد الاقصی برسانند.

همچنین نیروهای اشغال‌گر از ورود نمازگزاران به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل برای اقامه نماز صبح و نیز پخش اذان توسط موذن در این مسجد ممانعت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.