به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، عید قربان در تاریخ نهم اوت با سالگرد "تخریب هیکل" در تقویم عبری همزمان شده و هر ساله در این روز شهرک‌نشین‌ها یورش‌های گسترده‌ای به مسجد الاقصی دارند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در سایت خود اعلام کرد، تل‌آویو در جلسه صبح روز یکشنبه خود پس از دریافت ارزیابی پلیس اسرائیل از وضعیت، درباره اینکه به شهرک‌نشین‌ها اجازه ورود به مسجدالاقصی را بدهد و یا اینکه از ورود آنها ممانعت کند، تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد صبح فردا (یکشنبه) نیروهای ویژه‌ای را در اطراف مسجد الاقصی و محله‌های شهر قدس مستقر خواهد کرد.

پلیس این رژیم افزود، از ساعت هشت عصر شنبه نیز از ورود خودروها به بخش قدیمی شهر قدس ممانعت خواهد شد.

پیشتر شیخ محمد حسین، مفتی شهر قدس روز جمعه اعلام کرد، در پی تهدیدات شهرک‌نشین‌ها برای یورش به مسجد الاقصی در روز عید قربان، نماز عید روز یکشنبه به مدت یک ساعت با تاخیر برگزار خواهد شد.

حسین در خطبه نماز جمعه مسجد الاقصی از فلسطینی‌ها خواست با توجه به افزایش تنش‌های اسرائیلی‌ها علیه مسجد الاقصی و حملات نیروهای پلیس اسرائیل به نگهبانان و نمازگزاران مسجد، روز عید قربان و تمامی ایام در مسجد الاقصی حضور یابند.

هیئت اسلامی عالی قدس نیز اعلام کرد تمامی مساجد شهر قدس روز عید قربان تعطیل هستند تا نماز عید تنها در داخل مسجد الاقصی برگزار شود.

صدها شهرک‌نشین هر ساله در روزی که در تقویم عبری سالگرد تخریب هیکل سلیمان خوانده می‌شود، به مسجد الاقصی یورش می‌برند.

در ماه رمضان اخیر نیز پس از آنکه پلیس اسرائیل به حدود ۱۲۰ شهرک‌نشین اجازه داد وارد مسجد الاقصی شوند، درگیری‌هایی در داخل این مسجد شکل گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.