بازار لابی‌ها که از همان صبح حسابی داغ شده بود در ساعات پایانی جلسه افتتاحیه به اوج خود رسیده بود، گعده‌ نمایندگان یکی دوتا نبود هر گوشه‌ای از مجلس تعدادی ایستاده بودند  و گرم صحبت.

در این میان گعده حاجی‌بابایی، پژمانفر و جوکار در ردیف‌های آخر جلب توجه می‌کرد، گعده‌ای که بیشتر حاجی‌بابایی صحبت می‌کرد و گاهی انقدر حرکت دستانش زیاد می‌شد که گویا داشت اعتراضی حرف می‌زد؛ هرچند این جمع چند نفره نمادی از همان ائتلاف پایداری‌ها و وزرای دولت احمدی‌نژاد بود اما فقط همین نبود و چند صندلی آن طرف‌تر امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد و عضو جبهه‌پایداری سخت مشغول رایزنی با مرتضی آقاتهرانی دبیرکل این جبهه بود.

هرچند صدای آنها به جایگاه خبرنگاران نمی‌رسید اما حدس زدن درباره محتوای صحبت‌ها چندان هم سخت نبود به هر حال ماه‌هاست که منتخبان مجلس یازدهم مشغول گپ و گفت برای تعیین ۱۲ کرسی هیات رئیسه و از همه مهمتر یافتن کسی برای تکیه زدن بر صندلی ریاست مجلس هستند.

عکاسی جدیدی‌ها

عکس و عکاسی این روزها دیگر عام و خاص نمی‌شناسد؛ فضای مجازی آنقدر پر جنب و جوش شده است که نمایندگان مجلس هم بدشان نمی‌آید اولین تصاویر را با صندلی‌های سبز بهارستان در صفحات مجازی منتشر کنند برای همین وقتی دستور کار مجلس به تعیین شعب رسید کمتر نماینده‌ای بود که روی صندلی‌اش نشسته باشد خیلی‌ها گوشی‌های خود را به دست همکارانشان می‌سپردند تا اولین تصاویر را از آنها ثبت کنند؛ مردم و زن هم نداشت درست وقتی نمایندگان زن مشغول عکاسی از یکدیگر بودند انطرف‌تر نمایندگان مرد هم به لنز دوربین گوشی‌های خود لبخند می‌زدند تا حس رضایتشان را از رسیدن به ساختمان هرمی بهارستان را ثبت کنند.

همهمه برای جلسه در روز تعطیل

حجت الاسلام سیدرضا تقوی که به عنوان رئیس سنی اداره مجلس را در روز افتتاحیه به دست گرفته بود با اتکا به دو دوره‌ای که پیش از این در مجلس حضور داشت سعی کرد نقش ریاست را تمام و کمال ایفا کند و بعد از نطقی هم که در مجلس کرد به اندازه کافی خود را حاضر و آماده برای ایفای این نقش دید.

او وقتی عقربه‌های ساعت به دقایق آخر رسید با نمایندگان درباره یک رای استمزاجی سخن گفت. رای‌گیری که نتیجه‌اش منجر به جلسه تعین هیات رئیسه برای روز پنجشنبه یا یکشنبه می‌شد. وقتی تقوی موضوع را مطرح کرد صدای همهمه نمایندگان به یکباره بالا رفت؛ تقوی می‌گفت کسانی که پنجشنبه را برای تعیین هیات رئیسه پیشنهاد داده اند می‌خواهند به مردم این پیغام را بدهند که جاهالی مجلس یازدهم آماده‌اند تا هرچه زودتر کار را شروع کنند و کسانی هم که می‌خواهند جلسه به یکشنبه موکول شود دلیل شناخت بیشتر درباره نمایندگان و کاندیداهای هیات رئیسه را مطرح می‌کنند.

در همین لحظه وقتی قیام قعود برای رای به جلس روز پنجشنبه اعلام شد تعدادی از نمایندگان از جمله احد آزادی‌خواه با فریاد چهارچهار دست خود را بالا گرفتند و دیگران را تشویق می‌کردند تا از جای خود بلند شوند.. در نهایت هم روز پنجشبه به عنوان  روز سرنوشت‌ساز برای ۱۲ کرسی مجلس یازدهم تعیین شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.