دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که نظر شما به‌عنوان فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران برای برقراری طرح ترافیک گفت: باید تمهیدات لازم برای اجرای طرح ترافیک و اینکه بار جدید مضاعفی به حمل‌ونقل تهران اضافه نشود اندیشیده شود زیرا ناوگان حمل و نقل تهران در حال تجربه یک روش جدید است به‌این صورت که مردم موظف به استفاده از ماسک باشند.

وی ادامه داد: با بالا رفتن جمعیت استفاده‌کننده از وسائل حمل‌ونقل عمومی، بحث فاصله‌گذاری اجتماعی با چالش بسیار جدی روبه‌رو شده و تنها راهی که وجود دارد، استفاده از ماسک است.

زالی تصریح کرد: نگرانی‌ که وزارت بهداشت داشته‌ مبنی بر این بوده است که کاهش بار ترافیکی منجر به افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نشود و اگر هم باعث افزایش شود، تمهیدات لازم در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: اگر به هر دلیلی مسئله طرح ترافیک حل نشود تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم‌الاجرا خواهد بود؛ هنوز به صورت کامل اجازه اجرای طرح ترافیک را از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت دریافت نکرده‌ایم و بهتر است عزیزان در شهرداری با وزارت بهداشت تعامل دوجانبه‌ای داشته باشند و با رفع نگرانی ستاد ملی مقابله با کرونا، زمینه لازم برای اجرا را فراهم کنند.

زالی تصریح کرد: طبق گفت‌وگویی که با استاندار تهران در روز گذشته داشتم به من گفتند که تا آخر هفته احتمالاً طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.

وی هماهنگی‌های بین‌بخشی و جلب نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا را ضروری دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.