در حالی که ده‌ها تن از رزمندگان حشدالشعبی طی هفته‌های اخیر در حملات عناصر تروریستی داعش به مقر آن‌ها در مناطق صعب العبور بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیالی به شهادت رسیده یا مجروح شده اند، گروه‌های جوکر نیز با حمله به چند مقر حشد الشعبی، در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق، آن‌ها را آتش زدند.

 در غیاب رزمندگان حشد الشعبی که در خط مقدم جبهه در مناطق مرزی سرگرم دفاع از حیثیت و شرف عراق در مقابل وحشی‌ترین جنایت کاران تاریخ هستند، گروهک‌های جوکر آمریکایی با حمله مقر‌های خالی این رزمندگان، از پشت به آن‌ها خنجر زدند.

همین دیروز "جواد الطلیباوی"، از رهبران جنبش "عصائب اهل حق" از حمله جوکر‌های آمریکایی به مقر این جنبش در میسان و آتش زدن آن خبر داد. وی گفت این مقر به دلیل حضور افراد، در سنگر خط مقدم دفاع از کشور و مقابله گروه تروریستی داعش، خالی بود.

گروهک‌های جوکر با این تحرکات در واقع سرگرم اجرای عملی نقشه‌های آمریکا علیه نیرو‌های حشد الشعبی از جمله جنبش عصائب اهل حق هستند؛ آمریکا به تلافی شکست‌های پیاپی گروه تروریستی داعش، و اصرار حشد الشعبی بر اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق، این مبارزان را در فهرست تروریسم خود قرار داده است.

روز به روز ماهیت روابط "داعش" و گروهک‌های جوکر بیش از پیش برملا می‌شود و مردم اکنون فهمیده اند که گرداننده هر دوی این گروه‌ها یکی است و هدف واحدی را دنبال می‌کند. به اذعان مقامات آمریکا، "داعش" و جوکر هر دو دست پرورده این کشور هستند. اقدامات و رفتار‌های وحشیانه هر دو گروه، گواهی بر این مدعاست. کافی است نگاهی به جرایم هولناک گروه‌های جوکر که توسط آمریکا در صفوف معترضان عادی جای داده شده اند بیندازیم می‌بینیم که این افراد چگونه وحشیانه به مقر رزمندگان حشد الشعبی حمله کرده و دست به قتل شکنجه آن‌ها می‌زنند و سرشان را می‌برند. این جنایات دقیقا یادآور جنایات تروریست‌های داعش است و هدف مشترک، ضربه زدن به رزمندگان حشد الشعبی و مراجع دینی و همبستگی بین ملت عراق و روابط تاریخی و برادرانه دو ملت عراق و ایران است.

تنها تفاوت بین تروریست‌های داعش و جوکر این است که جوکر‌ها تحت پوشش "سازمان‌های جامعه مدنی" و "فعالان"، آزادانه در داخل عراق به خصوص در استان‌های مرکزی و جنوبی جولان می‌دهند و با همین اسامی به راحتی خود را در میان مردم جا می‌دهند و همین امر وجود آن‌ها را برای ملت عراق خطرناک‌تر کرده است و همین نکته باعث شده است که آمریکایی‌ها هم بیش از گروه تروریستی داعش، برای حمله به حشد الشعبی و مرجعیت و مراسم امام حسین و روابط بین دو ملت ایران و عراق به جوکر‌ها تکیه کنند.

حشد الشعبی معیار وطن پرستی در عراق است و هر کس به آن حمله کند – با هر اسم و عنوانی که باشد – در آزمون وطن پرستی سرافکنده می‌شود. بر این اساس گروهک جوکر هم به عنوان مزدوران آمریکا و بقایای رژیم صدام در عراق با توجه به دشمنی آشکار و علنی با رزمندگلن حشد الشعبی، دیگر نمی‌توانند به سادگی گذشته به جنایات خود ادامه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.