سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در خصوص پروتکل‌های آغاز رقابت‌های لیگ برتر و وجود چند بازیکن و عضو تیم‌ها که مبتلا به کرونا شده‌اند، اظهار داشت: علی رغم فشار برخی تیم‌ها برای تعطیلی مسابقات لیگ، پس از اجازه ستاد مبارزه با کرونا پروتکل‌های لازم را اعلام کردیم و مدون شد. طبق پروتکل‌ها اگر پنج بازیکن یک تیم به کرونا مبتلا شوند، مسابقات آنها لغو خواهد شد و این شامل تمرینات نمی‌شود. حفظ سلامت و بهداشت تیم‌ها باید جزو اولویت‌های سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، فدراسیون پزشکی ورزشی باشد، اما در خصوص ابتلای بازیکنان برخی تیم‌ها به کرونا، ما فقط مصاحبه‌ها را دیدیم و جواب آزمایش‌ها برای ما ارسال نشده است.

وی افزود: برخی باشگاه‌ها بعد از تست کرونا و پیش از ارسال نتایج برای ما، تمرینات خود را آغاز کرده‌اند که این خودش تخلف است‌. امیدوارم باشگاه‌ها پیش از انجام تمرینات تست‌ها را برای ما ارسال کنند که ببینیم آیا طبق پروتکل بوده یا نه. نتایج حاصل از تست‌ها باعث می‌شود تیمی اجازه تمرین داشته باشد یا نه. اینکه برخی باشگاه‌ها خودشان تمرینات را متوقف کرده‌اند، جای تشکر دارد اما باید نتایج تست‌ها را برای ما ارسال کنند تا بتوانیم آنها را کمک کنیم. باشگاه‌ها اصرار کردند که سه هفته زمان کمی است و تمرینات چهار هفته شود، اما با گذشت سه روز از تاریخ اعلام شده هنوز نتایج را برای ما ارسال نکرده‌اند و اصلا نمی‌دانیم آیا تست گرفته‌اند یا نه. از ما انتظار دارند اما خودشان در کارها تعجیلی ندارند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در خصوص اینکه آیا ناظر اقدامات بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها سازمان لیگ است یا ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، گفت: ستاد مبارزه با کرونا در ورزش نیروهایی را آموزش داده و آنها را موظف کرده هر روز در تمرین تیم‌ها حاضر شوند و نظارت کنند. فکر نمی‌کنم از فردا تیمی باشد که ناظر نداشته باشد.

مهدی در خصوص اینکه برخی باشگاه‌ها می‌گفتند بازیکنان آنها در قرنطینه هستند اما حالا با انجام تست‌ها مشخص شده برخی بازیکن کرونایی دارند در حالی که لیگ هم تعطیل بود، خاطرنشان کرد: دقیقاً این صحبت ما هم بود که می‌گفتیم اگر بازیکن تحت کنترل باشد، ریسک کمتری دارد و با این اولیه این نتایج به دست آمده و نشان می‌دهد که بسیاری از موارد در بسیاری از تیم‌ها رعایت نشده است. باشگاه‌ها با وادار به انجام پروتکل‌ها کردیم که نشان داد نظارت درستی از راه دور روی بازیکنان نبوده است.

وی درباره مثبت شدن تست 7 بازیکن گل‌گهر و احتمال تعویق دیدارهای این تیم و اینکه اگر بازهم تعداد بازیکنان کرونایی در سایر تیم‌ها نی پز افزایش یابد بازهم اصراری به ادامه لیگ وجود دارد یا نه، اظهار داشت: اولویت ما سلامتی بازیکنان است و به هیچ وجه راضی به خطر افتادن سلامتی بازیکنان نیستیم. یک ماه باشگاه‌ها فرصت تمرین دارند که اگر در این یک ماه پروتکل‌ها را به درستی رعایت کنند، وضعیت سفید خواهد شد. اگر اینطور نباشد قاعدتا ما روش‌هایی داریم که مسابقات آن تیم یا مسابقات لیگ را به تعویق بیندازیم یا حتی آن تیم را کنار بگذاریم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در خصوص اینکه آیا بازی‌ها در تاریخ اعلام شده آغاز می‌شود یا نه، گفت: منتظریم باشگاه‌ها نتایج را برای ما ارسال کنند و اگر نتیجه تست بازیکنی مثبت باشد یا مشکوک باشد، آزمایشگاه مورد اعتماد را معرفی خواهیم کرد تا تست گیری انجام شود.

مهدی درباره اینکه برخی باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند توانایی اجرای تمام پروتکل‌ها از جمله گرفتن پرواز چارتر یا اتاق تکی در هتل‌ها را ندارند و آیا این پروتکل‌ها قابل تغییر است یا نه، گفت: تغییر هر گونه پروتکلی در اختیار نهادهای بهداشتی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش است و ما نمی‌توانیم پروتکل‌ها را تغییر دهیم. این شرایط هم فقط مختص کشور ما نیست و تمام دنیا درگیر آن هستند، فکر می‌کنم تمامی تیم‌ها احترام به روح قهرمانی مسابقات را از هفته نخست تا پایان مسابقات با باید حفظ کنند. اگر ادامه مسابقات برای آنها فایده‌ای ندارد، اگر این شرایط هم نبود برای آنها ادامه مسابقات فایده نداشت و به نظرم آنها از شرایط فعلی خسته شده‌اند که چنین صحبت‌هایی می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.