به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا روز شنبه با انتشار یک مقاله وزارت دفاع آمریکا را به "گرامی داشتن اعتقاد به برترپنداری نژاد سفید" متهم کرده و از این وزارتخانه خواست "اسامی پایگاه‌های نظامی آمریکا را بر مبنای نام قهرمانان آمریکا تعیین کند نه "خائنان نژادپرست".

جاناتان هافمن، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در توئیتی نوشت: روزنامه نیویورک تایمز در روز رسمی یادبود کسانی که جانشان را در راه مبارزه کشورمان با استبداد و ظلم از دست داده‌اند، می‌تواند بیش از یک میلیون روایت درباره فداکاری‌های قهرمانان آمریکایی از زبان آن‌ها منتشر کند اما این کار را نمی‌کند.

او در ادامه توئیت‌هایش درباره این موضوع نوشت، هیات سردبیران روزنامه نیویورک تایمز از بین تمامی مطالبی که این نشریه می‌تواند درباره سربازان آمریکایی منتشر کند، تصمیم به "حمله به ارتش آمریکا" می‌گیرد.

هافمن ادعا کرد ارتش آمریکا "دارای بیشترین حد از شایسته‌سالاری و تنوع قومیتی در این کشور و قدرتمندترین نیروی حامی خیر در تاریخ جهان" است. او نوشت: ما در مناسبت روز یادبود در آمریکا روایت‌های ناگفته زیادی درباره دلاوری‌ها را می‌توانیم بیان کنیم.

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله خود به قلم "هیات سردبیران" نوشت که ارتش آمریکا در نیمه اول قرن بیستم نام ۱۰ پایگاه این ارتش در جنوب خاک این کشور را از روی نام افسران ارتش کنفدراسیون ایالات موتلفه متعلق به دوران جنگ‌های داخلی آمریکا تعیین کرده و این نامگذاری نمایانگر "در آغوش کشیدن ایدئولوژی معتقد به برترپنداری نژاد سفیدپوست توسط مقام‌های فدرال" است.

در ادامه این مقاله نیویورک تایمز عنوان شد: چرا ارتش آمریکا دارد اعتقاد به برترپنداری نژاد سفیدپوست را گرامی می‌دارد؟ زمان آن رسیده که نام این پایگاه‌ها تغییر یافته و از روی قهرمانان آمریکایی انتخاب شود نه از روی نام خائنان نژادپرست.

روز یادبود که قبلا به عنوان روز اعطای مدال در آمریکا شهرت داشت، یک مناسبت فدرال در آمریکا برای آخرین روز دوشنبه ماه مه است و در این مناسبت یاد و خاطر مردان و زنان آمریکایی که در حین خدمت به ارتش این کشور کشته شدند گرامی داشته می‌شود. در سال ۲۰۲۰ این روز مصادف با امروز (دوشنبه) است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.