در فیلمی که خبرگزاری مهر منتشر کرده است، آقای عنابستانی از نزدیکان به شهید حاج‌ قاسم سلیمانی خاطره‌ای از علاقه شدید عراقی‌ها به سردار سلیمانی و ایجاد دردسر برای ایشان نقل می‌کند.

وی با نقل یک خاطره از حضور یک ماشین انتحاری، هنگام بازدید حاج قاسم از تکریت، گفت: امکان ندارد شما با عراقی ها کار کنید و یک موضوعی را سکرت نگه دارید، تقریبا صفر است.(خنده) حاجی به محور ۲ کیلومتری شهر تکریت آمده بود، ۲ شهر به نام دور و عَلم بود. دور را گرفته بودیم و پشت دروازه های علم بودیم. حاجی برای بازدید از خط آمد، یکباره عراقی ها و هرکسی که فهمید با ماشین و موتور به سمت محلی که حاج قاسم بود آمد، تروریست ها نیز از این تمرکز جمعیت می فهمند یک شخصیتی هست که اینطور جمعیت جمع شده ولی نمی دانستند کیست. 

همین که این تمرکز ایجاد شد، یک ماشین انتحاری به سمت جمعیت آمد. انتحاری ها در عراق خیلی بد هستند، علت آن نیز ماشین های فورد و آمریکایی بزرگ و سنگینی است که مواد منفجره در آن وجود دارد و با ورقه فولادی محافظت می شوند. این انتحاری که با سرعت به سمت جمعیت می آید هرچه آرپی چی و گلوله به سمتش می زنند بی فایده است، کمتر از صدمتر مانده به محل تجمع و مکانی که حاجی حضور داشته، با گلوله مستقیم یک تانک نابود می شود. شاید چند ثانیه فقط فرصت بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.