در این بیانیه آمده است: این بسته حمایتی برای کمک به دولت پاکستان علیه ویروس کرونا منظور شده و پاکستان می تواند از آن برای خرید تجهیزات درمانی استفاده کند.

«پال جانز» سفیر آمریکا نیز ضمن انتشار یک کلیپ ویدئویی فرا رسیدن عید فطر را به مسلمانان پاکستانی تبریک گفته و اظهار داشت: روابط میان پاکستان و آمریکا در حال توسعه و رو به بهبودی است.

وی تصریح کرد: ما در برنامه های آموزشی نیز همراه دولت پاکستان خواهیم بود و امیدواریم که دولت اسلام آباد بتواند با آموزش به افراد نیازمند، حرکتی رو به جلو داشته باشد.

جانز گفت: پاکستان در پروژه حمایتی آمریکا علیه کرونا جزو کشورهای انتخاب شده است و در آینده نیز از دولت اسلام آباد حمایت خواهیم کرد.

این در حالی است که آمریکا به دلیل مشکلات متعددی که پس از شیوع کرونا با آن مواجه شده هفته گذشته مجبور به دریافت کمک های بهداشتی از پاکستان شد.

دولت واشنگتن که با افزایش روز افزون روابط میان چین و پاکستان مواجه شده تلاش می کند با اعمال فشار بر دولت اسلام آباد مانع نفوذ بیشتر چین در منطقه جنوب آسیا شود.

وزارت خارجه آمریکا طی هفته های گذشته حداقل دو بار به کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان تاخته و آن را عامل مشکلات اقتصادی پاکستان دانسته است.

چین با رد ادعاهای آمریکا اعلام کرده است: کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان باعث اشتغال زایی برای مردم پاکستان خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.