محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی با رادیو النور، سالگرد آزادسازی جنوب لبنان را به همه نیروهای مقاومت، به دولت مردان لبنان و سیاسیون آزادیخواه لبنان، خواهران و برادران لبنانی تبریک گفت.

مشروح این گفتگو به این شرح است:

اذاعه النور: بیست سال از آزادسازی جنوب لبنان می گذرد، چه پیامی به این مناسبت به رزمندگان مقاومت اسلامی دارید؟

محسن رضایی گفت: من این روز تاریخ‌ساز ملت بزرگ لبنان را به همه رزمندگان و آزادیخواهان جهان اسلام و بویژه مردان و زنان مسلمان و غیرتمند لبنان تبریک عرض می‌کنم. این روز در حقیقت در جهان عرب و در جهان اسلام، تاریخ ساز بود. زیرا لبنان اولین کشوری شد که توانست با بازو و اراده ی خودش، اسرائیل را شکست بدهد و به عنوان اولین کشور عربی موفق و پیروز در مقابل اسرائیل خودش را در تاریخ ثبت کرد.

وی افزود: این که لبنان در میان کشورهای دیگری مثل مصر و دیگر کشورهای بزرگ منطقه، توانست به عنوان اولین کشور عربی، رژیم صهیونیستی را شکست بدهد، این یک نقطه مهم در تاریخ ملت های اسلامی و مخصوصا خود ملت لبنان بود. در حقیقت بر این روز می توان نام روز بازگشت به خود و روز اعتماد به نفس، روز قیام ملی را نهاد و این روز را به همه نیروهای مقاومت، به دولت مردان لبنان و سیاسیون آزادیخواه لبنان، خواهران و برادرانمان و به برادر عزبرم سید حسن نصرالله تبریک می‌گویم.

اذاعه النور: شما چه پیامی برای نیروهای مقاومت در سرزمین های اشغالی دارید؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیام من به عنوان یک برادر و همرزم نیروهای مقاومت، چه در سرزمین فلسطین و چه در سرزمین های لبنان، عراق و سوریه این است که اسرائیل روز به روز کوچک‌تر شده و در آینده هم ضعیف تر می‌شود.

وی افزود: طولانی شدن پیروزی نهایی و محو کامل اسراییل نباید موجب، ضعف در مقاومت ملت اسلام و یا سستی در کار بشود و پیروزی بزرگی در انتظار همه نیروهای مقاومت است.

رضایی گفت: شکست و محو اسرائیل، آنچنان حادثه بزرگ تاریخی در تمام عالم است که ما به خاطر آن پیروزی عظیم، بایستی این طولانی شدن مبارزه را به جان بخریم. صبر و تحملمان را داشته باشیم و به مبارزاتمان شدت ببخشیم.درمیان ملت های عربی واسلامی تبلیغ می کنند که اسراییل محو نمی شود ومقاومت فایده ندارد. ما می گوییم اسراییل درحال آب شدن وفرو ریختن است ومحو آن یک رویداد بزرگ بین المللی است که اتفاق خواهد افتاد.

عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پاسخ به سوالی در مورد تلاش های برخی کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: به عقیده من این تلاش‌ها، اولا تلاش‌های ناموفقی خواهد بود و ثانیا خطری برای فلسطین ندارد. بالعکس است ، این تلاش های مذبوحانه کمک به ملت فلسطین است چون برخی از این کشورها، در پشت صحنه در حال همکاری با اسرائیل هستند. این که دستشان رو شود، خوب است تا ملت های جهان اسلام متوجه شوند چه دولت‌هایی که تا دیروز از پشت خنجر می زدند، حالا آمده اند و وقیحانه می‌خواهند آن همکاری‌ها که با رژیم غاصب اسرائیل داشته اند را نمایان کنند. لذا من فکر می‌کنم دوستان و دشمنان فلسطین با این اقدامات، مرزبندی مشخص تری پیدا می‌کنند. جبهه ها شفاف‌تر می شود و مبارزه هم جدی تر می شود و پیروزی هم یک پیروزی واقعی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.