رحمدل بامری روز دوشنبه اظهارداشت: شهرستان چابهار هم‌اینک در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد و در روزهای اخیر در شرایط حادتری قرار گرفتیم بطوریکه موارد مثبت کرونا در مقایسه با ۲ ماه اول بیش‌از ۱۵ برابر شده است.

وی افزود: روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا چابهار را به وضعیت قرمز رسانده و مجبور شدیم روزانه آژیر وضعیت قرمز کرونا را از سوی کادر بهداشت و درمان در این شهرستان به صدا درآورده و علاوه‌بر آن و به همین منظور با تصمیم مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا تمامی بازارها (بازار منطقه آزاد، دکه بازار، بلوک بازار، جمعه بازار و بازارهای روز) بجز واحدهای صنفی عرضه کننده موادغذایی و بهداشتی تا اطلاع بعدی تعطیل شده‌اند.

فرماندار چابهار گفت: محدودیت‌های تردد در چابهار اعمال می‌شود و هیچ امکاناتی برای پذیرایی از گردشگران نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: از تمامی مسافرانی که قصد سفر به چابهار را دارند به طور جد درخواست می‌شود از سفر به این شهرستان خودداری کنند و تنها به شهروندان این شهرستان اجازه تردد داده خواهد شد.

بامری همچنین درباره وضعیت پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری اظهارداشت: براساس تصمیمات این ستاد مقرر شد بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مجددا بسته شوند و در سایر اماکن نباید تجمعی شکل گیرد.

وی گفت: همچنین برگزاری مجالس عروسی و عزاداری‌ ممنوع است و از چاپ و نصب اعلامیه و بنر در سطح شهرستان که منجر به تشویق مردم برای حضور در تجمعات ‌شود جلوگیری خواهد شد.

فرماندار چابهار بیان کرد: بر این اساس بازار شهر و مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار کاملا تعطیل شده و بجز نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه‌های عرضه موادغذایی بقیه اصناف و فروشگاه‌ها تا اطلاع بعدی تعطیل و با کسانی‌که به هر نحوی قصد ایجاد اخلال در این روند را داشته و دستورات ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا را نادیده گیرند برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهارداشت:هرگونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع است و مراسم عزاداری و تدفین بدون حضور جمعیت و تنها با حضور چند نفر از نزدیکان انجام می‌شود.

بامری خاطرنشان کرد: همچنین با مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در اجرای مصوبات ستاد و وظایف خود در مبارزه با کرونا سهل‌انگاری کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: شهرداری، اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت،نیروی انتظامی و شبکه بهداشت به طور مستمر و به صورت سختگیرانه بر نحوه تعطیلی بازار نظارت خواهند داشت و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار چابهار گفت: مغازه دارانی که این مصوبات را نادیده گیرند مغازه آنان پلمب می‌شود و شهرداری به صورت روزانه معابر سطح شهر را گندزدایی و ضدعفونی خواهد کرد.

وی ادامه داد: تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای نظامی و انتظامی از اعلام پذیرش هرگونه میهمان در این ایام به مهمانسراهای دولتی تحت اختیار خودداری کنند. 

 بامری تصریح کرد: تمامی هتل‌ها و مکان‌های اقامتی، پذیرایی و همچنین واحدهای بومگردی از پذیرش میهمان منع شده و چنانچه رعایت نکنند از فعالیت آنها جلوگیری و برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نصب هرگونه چادر و توقف در پارک ها، تفرجگاه‌ها و معابر عمومی شهرستان چابهار ممنوع است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.