کبری رفیعی گفت: امروز در سواحل خزر، غرب، دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

وی افزود: از بعدازظهر امروز با تشکیل توده گروخاک در کشور عراق و هدایت آن به سمت کشور ما، در اواخر روز در غرب و جنوب غرب کشور پدیده گردوخاک خواهیم داشت.

رفیعی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز آسمان تهران صاف تا نیمه ابری است و وزش باد خواهد داشت. همچنین در اوایل شب باران پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس ادامه داد: روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است، اما بارش خفیف باران در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی سه روز آتی، در شمال غرب، غرب و نوار شرقی کشور وزش باد شدید گزارش شده است که باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رفیعی درباره تغییرات دمایی گفت: در سواحل شمالی، ۱۲ تا ۱۸ درجه هوا سرد می‌شود، اما از روز سه شنبه افزایش دمای ۵ تا ۸ خواهند داشت. همچنین در سایر نقاط کشور روند افزایش دمای تدریجی تا هفته آتی ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در این روزها دریای خزر به سب وزش باد شدید، مواج خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.