دکتر محسن صدیق شمسی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اعلام نتایج نهایی طرح پلاسما درمانی هنوز زود است و باید زمان بیشتری از اجرای این طرح بگذرد تا بتوان با  اطمینان بیشتری در این زمینه سخن گفت. 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از چندین دانشگاه علوم پزشکی کشور است که طرح پلاسما درمانی را برای بیماران بدحال کرونایی در حال اجرا دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران بهبود یافته از کرونا ۲ تا هشت هفته پس از بهبودی می‌توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند. 

وی افزود: اهدای پلاسمای افراد بهبود یافته منحصر به یک بار نیست و هر بهبود یافته کرونا با توجه به شرایط جسمانی خود می‌تواند هر سه روز یکبار نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کند.

دکتر شمسی ادامه داد: پلاسما درمانی بر روی بیماران مبتلا به کرونا که درمان‌های متداول برای آنان تاثیر نداشته و شرایط بیمار به سوی وخامت پیش رفته است، انجام می‌شود.

وی گفت: با حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون تمامی مراحل پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا رایگان است.

این زشک فوق تخصص خون و انکولوژی افزود: این روش درمانی برای بیمارانی که دچار نارسایی‌های کبدی، کلیوی و قلبی است مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

پلاسما درمانی یکی از روش‌های مداوای بیماران مبتلا به کرونا است که با کمک سازمان انتقال خون هم اکنون در ۶ استان کشور از جمله تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می‌شود.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری جان هفت هزار و ۳۰۰ نفر را در کشور گرفته است. همچنین تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 

 

 


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.