دکتر سیدخسرو شمسیان رئیس اداره نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: بیماران در شرایط کنونی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تنها برای درمان‌های اورژانسی و ضروری به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه کنند.

او ادامه داد: به منظور جلوگیری از تجمع بیماران در دندانپزشکی‌ها، حدود ۴۰ کلینیک دندانپزشکی در مشهد نسبت به درمان‌های ضروری فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این شرایط، کلینیک‌های دندانپزشکی باید فقط درمان‌های اورژانسی را انجام دهند، همچنین به کلینیک‌های دندانپزشکی توصیه شده است که در شرایط کنونی بر اساس بخشنامه‌های وزارت بهداشت عمل کنند.

شمسیان افزود: همچنین در این شرایط کلینیک‌ها باید در ساعت مقرر به بیماران خدمات اورژانس ارائه دهند و درمان‌های تکمیلی را  به زمان دیگری موکول کنند.

او تصریح کرد: مراجعان به کلینیک‌های دندانپزشکی از این اطمینان برخوردار باشند که مراکز نظارتی تمامی فعالیت‌های کلینیک‌های دندانپزشکی را در  اجرای صحیح و کامل مقررات بهداشتی در هنگام خدمات رسانی به بیماران را به صورت مستمر رصد می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.