به گزارش استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا افزود: از نمازگزاران خواسته شده است علاوه بر رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و دستکش، مهر و سجاده شخصی نیز به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم آوردن شرایط حضور مردم در اماکن مقدسه و مساجد ادامه داد: هنوز زمان قطعی بازگشایی حرم مطهر رضوی اعلام نشده است.

وی با توصیه به رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و جلوگیری از ازدحام زائران گفت: مردم با رعایت بهداشت انفرادی و پروتکل‌های بهداشتی فقط می‌توانند در صحن‌های حرم مطهر امام هشتم (ع) حضور یابند و زیارت خود را انجام دهند. دستورالعمل‌هایی نیز برای ورود و خروج زائران در حرم مطهر رضوی تدوین شده است.

جعفری ادامه داد: با توجه به تعطیلی عید فطر از مردم خواسته می‌شود تا زمان رسیدن به وضعیت سفید از مسافرت به این استان و شهر مشهد خودداری کنند.

وی گفت: اکنون در مرحله کنترل و مهار کرونا هستیم و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی به درستی اجرا نشود، امکان بازگشت به شرایط گذشته وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: اگر مشکلی به واسطه فراگیری ویروس کرونا برای افراد ایجاد شود توان کادر درمان در آن حد نیست که به همه خدمات درمانی مناسب ارائه دهند و به همین دلیل از مردم خواسته می‌شود زیارت مرقد منور حضرت امام رضا (ع) را به زمان اعلام وضعیت سفید موکول نمایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.