ایت الله سید احمد علم الهدی امشب در حاشیه جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی، در خصوص تصمیمات اتخاذ شده اظهار کرد: در خصوص برگزاری نماز جمعه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برای ضدعفونی مساجد نیز سپاه امام رضا، بسیج را برای کمک به مساجد اماده کرده و مقرر شد که ضدعفونی کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه در جلسه ای ائمه جماعات و هیات امنای مساجد نسبت به برقراری بهداشت کامل در مساجد توجیه می‌شوند، خاطرنشان کرد: حداقل اجتماعات در مساجد شکل می‌گیرد.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: برای اجرای مراسم ایام رجبیه، شب ولادت امیرالمومنین(ع)، شب شهادت موسی ابن جعفر(ع)، شب مبعث، ولادت سیدالشهدا(ع) تا نیمه شعبان طرحی در شهر اجرا میشودتا شعائر ولایی عشق به امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع)به بهترین وجه و بدون اینکه تجمعی صورت بگیرد، برپا شود.

طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است

استاندار خراسان رضوی هم در حاشیه این جلسه گفت: مردم شریف خراسان رضوی برای مقابله با ویروس کرونا حتما همراهی لازم را داشته باشند، به علاوه اینکه واقعا وجود این ویروس در سطح جامعه را جدی بگیرند.

علیرضا رزم حسینی وضعیت خراسان رضوی در حوزه ویروس کرونا را قرمز توصیف و خاطرنشان کرد: امشب چهاردهمین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با حضور مسوولین مربوطه و اعضای شورای تامین استان برگزار شد و بر اساس نظر کارشناسان، متخصصان و پزشکان، پیشگیری مقدمه جلوگیری از بروز هرگونه بیماری است.

وی افزود: براساس سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغیه‌هایی که صادر شده است، تمامی اجتماعات، همایش‌ها، برگزاری مراسمات نماز در ادارات، لغو و کلیه مدارس و دانشگاه ها تعطیل شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما در برابر حفظ جان مردم مسوول هستیم و وظیفه ماست که تمهیدات لازم را فراهم کنیم تا مردم کمتر آسیب ببینند، خاطرنشان کرد: جلسه امشب حول محور مساجد، حسینیه‌ها و مراسم‌های مذهبی برگزار شد، در این راستا همه ائمه جماعات باید در این قضیه پیشگام باشند و سعی شود تا جایی که امکان دارد مراسم‌ها کمتر برگزار شود.

رزم‌حسینی هشدار داد: مردم شریف خراسان رضوی برای مقابله با این ویروس حتما همراهی لازم را داشته باشند، به علاوه اینکه واقعا وجود این ویروس در سطح جامعه را جدی بگیرند و در مراسم‌ها و تجمع‌ها شرکت نکنند.

وی تاکید کرد: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است، بنابراین از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که این هفته و هفته پیش رو روزهای پرخطری است، بنابراین امیدواریم انشاءالله با کمک مردم و رعایت تمام موازین بهداشتی در جامعه و به صورت فردی از این وضعیت عبور کنیم و به وضعیت عادی برگردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.