در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها مطلبی را با تیتر «شکست اتفاق» منتشر کردند که با استناد به آمار بازدید از سایت تلوبیون نوشته شده بود. محمدرضا رضاییان، کارگردان و تهیه کننده‌ این برنامه در گفت‌وگویی در این‌باره توضیحاتی ارائه کرد.

رضاییان درباره‌ آمار مخاطبان این برنامه گفت: «برنامه «اتفاق» پربیننده‌ترین برنامه‌ سال تحویل ۹۹ با حدود ۳۲ درصد بیننده اعلام شد. آن ۳۲ درصد توسط روابط عمومی سازمان صدا و سیما منتشر شد که براساس فرمول‌ها و آمارگیری میدانی انجام می‌شود. در رویه سازمان برای آمارگیری و مخاطب‌سنجی، هیچ وقت استناد و مراجعه‌ای به سایت تلوبیون وجود نداشت. اما متنی که منتشر شده به نظر من با نیت خاصی تنظیم شده و بیشتر به رفتارهای حاشیه‌ای پرداخته شده است، در صورتی که پرداخت دقیقی به برنامه «اتفاق» نشده. حتی به تلوبیون هم اگر مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که میزان بازدید قسمت‌هایی از برنامه ما در این سایت به ۵ هزار بازدید هم رسیده، اما این گزارش‌ها به برش‌های کم بازدیدی از برنامه استناد کرده است. اگر قرار باشد با همچین روشی میزان مخاطب یک برنامه را سنجید، چرا میزان بالای بازدید ویدیوهای برنامه ما در اینستاگرام مورد توجه قرار نگرفته است. از طرفی، ما هرشب دربرنامه مسابقه داریم که در تایم کوتاه ۷ تا ۸ دقیقه‌ای برگزار می‌شود و تعداد شرکت‌کننده را به صورت زنده بر روی تصویر منتشر می‌کنیم که در بعضی شب‌ها با وجود همزمانی پخش «اتفاق» با «دورهمی»، به ۵۰۰ هزار یا ۶۰۰ هزار بیننده رسیده‌ایم. این در حالی است که این مسابقه در ساعات پایانی شب پخش می‌شود. همچنین آمار در خود این اپلیکیشن مسابقه وجود دارد و قابل دسترسی است.»

این تهیه‌کننده درباره‌ تاثیر ویروس کرونا بر برنامه‌ «اتفاق» و تغییرات در روند تولید این برنامه گفت: «شیوع کرونا همه چیز را تحت تاثیرخود قرار داد و باعث تعطیلی موقت برنامه «اتفاق» با فرم اصلی آن شد. در فرم اصلی، نحوه ارایه میهمان‌های برنامه به تماشاچی‌های داخل سالن وابسته بود. قرار بود از نخبگان و آدم‌های خاص دعوت کنیم تا در میان ۷۰۰ تا هزار تماشاچی قرار بگیرند و به نوعی مطالب و حرف‌هایشان را ارایه کنند. اما بعد از شیوع کرونا و حذف شدن تماشاچی‌های داخل استودیو، ما جلسات بسیاری داشتیم تا ببینیم در نبود ارایه‌ها باید به چه فرمتی  برای پخش برسیم. پس از مدتی قرارشد که با افراد مختلف چه متخصص و چه با فعالیت‌های معمولی به صورت آنلاین مصاحبه کنیم. این مصاحبه‌ها تک نفری هم نیست و گاهی تا ده نفر در مصاحبه‌های آنلاین برنامه به صورت همزمان شرکت می‌کنند که همچین فرمتی در تلویزیون بی‌سابقه بوده است. بنابراین تفاوت اساسی میان قسمت‌های قبلی «اتفاق» و تولیدات جدید این برنامه وجود دارد. برنامه‌ای که پیش از عید روی آنتن رفت، میهمانان اثرگذارتر، ریتم تندتر، هیجان بیشتر و بخش‌های جذاب‌تری داشت. دکور عظیم برنامه، ساختارهای گرافیکی، نماهای باز و خیلی از امکانات دکور و استودیو ما بدون حضور تماشاچی اصلا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و این باعث می‌شود ریتم برنامه کندتر باشد. اما سعی کرده‌ایم این کمبودها را به شیوه‌های دیگری جبران کنیم. ما در تلاش هستیم برنامه‌ای باهوش، علمی و آگاهی بخش را روی آنتن ببریم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.