وقتی صحبت از اهمیت ذخیره سازی سلول بنیادی از جمله خون بند ناف نوزاد می شود، بسیاری از مردم می پرسند که چه بیماری هایی با استفاده از سلول های بنیادی درمان می شوند؟

مرتضی ضرابی مدیر بانک خون رویان در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره مهمترین بیماری هایی که با استفاده از سلول های بنیادی درمان می شوند، اظهارداشت: در حال حاضر مهمترین بیماری هایی که با استفاده از سلول های بنیادی درمان می شوند بیماری های با منشا خونی هستند.

وی ادامه داد: اما محققان معتقدند که قطعا بین ۳ تا ۵ سال آینده گسترده از بیماری ها به بیماری های قابل درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی اضافه خواهند شد.

*کارآزمایی ‌های جدیدی که برای درمان بیماری با سلول بنیادی انجام شده است

وی درباره اینکه سلول بنیادی خون بند ناف برای درمان چه بیماری های قابل استفاده است؟ گفت: از نظر کاربردی بیش از ۸۰ بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادی درمان می‌شود که عمده استفاده از این سلول‌ ها برای درمان بیماری‌ هایی با منشا خونی، انواع سرطان ‌ها و تالاسمی است.

مدیر بانک خون رویان افزود: همچنین در دنیا روی درمان بیماری‌ هایی از جمله فلج مغزی اطفال، اوتیسم، مشکلات کوتاهی قد، کاهش شنوایی با استفاده از سلول بنیادی کارآزمایی ‌هایی انجام شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.