تیم کارلوس کی‌روش در شرایطی بعد از تساوی بدون گل مقابل نیجریه برابر آرژانتین با رهبری لیونل مسی قرار گرفته بود که با بهره بردن از ضدحملات خود چشم به دروازه حریف دوخته بود. اتفاقا ایران با سود بردن از این حربه شانس‌های خوبی نیز برابر حریف نامدار خود به دست آورد که یکی از آنها مربوط به فرار و توپ‌ربایی اشکان دژآگه در دقیقه 54 همراه شد که پابلو زابالتا که در آن مقطع در منچسترسیتی حضور داشت، به اشتباه مچ پای او را نشانه گرفت اما میلوراد مازیج صربستانی اعتقادی به اعلام پنالتی به سود ایران نداشت.

صحنه‌ای که خشم و عصبانیت بازیکنان ایرانی را در پی این صحنه بهمراه داشت و آنها با حلقه دور داور به دنبال احقاق حق خود بودند که البته نتیجه‌ای نداشت و در نهایت نیز ایران با گل ثانیه پایانی لیونل مسی شکست خورد. پنالتی‌ای که می‌توانست با توجه به صعود آرژانتین به فینال این رقابت‌ها یک خاطره دل‌انگیز محسوب شود و تا سالیان سال به عنوان یک دستاورد بزرگ از آن یاد شود.

اکنون بعد از شش سال از آن اتفاق و دیدار، حضور در منزل احسان حاج صفی برای گزارش سبک زندگی این ستاره ملی‌پوش ناگهان فضا را به سمت آن دیدار و صحنه برد. تماشای دیدارهای مربوط به جام جهانی که به یک سرگرمی برای احسان حاج صفی در دوران قرنطینه تبدیل شده، باعث مکالمه تصویری او با اشکان دژآگه که اکنون در آلمان حضور دارد، شد.

اشکان: وای اگر پنالتی مقابل آرژانتین را می‌گرفت

حاج صفی که مشغول تماشای دیدار ایران مقابل آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ بود، در لحظه‌ای که پنالتی روی اشکان اعلام نشد صحبت‌های جالبی بعد از برقراری تماس تصویری با او که در آلمان حضور داشت، رد و بدل کرد. اشکان بعد از گذشت ۶ سال از آن روز، همچنان با یک حسرت بزرگ از این صحنه یاد کرد و گفت: دیدی احسان؟ اینقدر صحنه واضح بود که مسعود شجاعی زودتر از من خودش را به مازیچ صربستانی رساند و اعتراض کرد. دیگر اصلا به من نرسید که اعتراض کنم (خنده دو طرف). راستی احسان یک بار او را در قطر دیدم و به سمتش رفتم. گفتم چطور رفری!؟ مرا خاطرت هست؟ خب او هم همینطور مرا نگاه می‌کرد و اصلا راستی چرا من باید در خاطرش باشم! (باز هم خنده احسان و اشکان). گفتم چطور آن پنالتی را نگرفتی و باز هم همینطور مرا نگاه کرد و دیدم ای بابا این اصلا هیچی در خاطرش نیست و بیخیال شدم! ولی وای اگر آن پنالتی را می‌گرفت.

احسان در این لحظه برای اینکه لج اشکان را در بیاورد گفت نه بابا، اینقدر هم که می‌گویی پنالتی نبود! و ادامه بازی درست بود! اشکان با عصبانیت گفت پنالتی نبود باید دو بار اعلام پنالتی می‌کرد! اگر پنالتی می‌شد جواد آن را می‌زد.

بازیکن ملی‌پوش تراکتور بعد از قطع تماس با اشکان دژآگه چند بار دیگر آن صحنه را دید و با حسرت گفت: جدی اگر سیستم VAR در آن مقطع بود، ما چه گلی که به آرژانتین نمی‌زدیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.