آبتین حیدرزاده عصر امروز در جریان بازدید از بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز سه‌شنبه تاکنون ۱۴ کودک به دلیل ابتلا به بیماری گاستروانتریت در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا بستری‌شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه کودکان در معرض خطری بیشتری بوده و بیماری در کودکان علائم خود را زودتر نشان می‌دهد، افزود: عملکرد بیماری گوارشی گاستروانتریت در بزرگ‌سالان خفیف بوده و افراد بزرگ‌سال مبتلا به این بیماری به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیماری گاستروانتریت هیچ ارتباطی با ویروس کرونا و بیماران کرونایی نداشته و به‌احتمال‌زیاد منشأ آن انواع ویروس‌ها باشد، تصریح کرد: باز تمام آزمایش‌های بیماری کرونا برای افراد مبتلا به بیماری به‌ویژه کودکان انجام‌شده تا خیال مردم راحت باشد.

حیدرزاده با بیان اینکه آب و فاضلاب شهری موظف است نقاط آلوده به فاضلاب را آهک‌پاشی کند، افزود: برای کنترل طغیان بیماری در کنار افزایش کلر آب شرب، به مردم توصیه می‌شود سبزی‌جات و میوه‌جات را قبل از خوردن به‌خوبی شسته و پس از تماس با سرویس‌های بهداشتی، دست‌ها را ضدعفونی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز در جریان بازدید از بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم به لحاظ تخت، نیروی انسانی و تجهیزات دارویی در صورت طغیان بیماری گاستروانتریت صورت‌گرفته و در صورت بحرانی شدن وضعیت از شهرستان‌های هم‌جوار کمک خواهیم گرفت.

سید حسن میری بیماری گاستروانتریت را یک بیماری گوارشی توأم با اسهال و استفراغ دانست و تصریح کرد: در راستای پیش‌گیری از شیوع این بیماری، کارگروه‌های بهداشتی، علمی و دانشگاهی خوبی در شهرستان آستارا تشکیل‌شده و توصیه ما به مردم، رعایت اصول بهداشتی است.

به گزارش فارس، بیماری گاستروانتریت یک بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای است که در کودکان منجر به بروز اسهال، استفراغ، درد شکم و گرفتی عضلات می‌شود که پایه کنترل بیماری، مصرف مناسب مایعات و رعایت بهداشت فردی است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.