روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» گزارش کرد که وزارت خارجه الجزایر، روز چهارشنبه، سفیر مغرب را احضار کرده است.

 این اقدام پس از آن صورت گرفت که رسانه‌های الجزایر و کاربران شبکه‌های اجتماعی فیلمی منتشر کردند که در آن «احرضان بوطاهر» سرکنسول مغرب در شهر «وهران» (غرب الجزایر) در کنار چند تن از تبعه‌های این کشور مقابل مقر کنسولگری ایستاده و کشور الجزایر را «دشمن» خطاب می‌کند؛ بوطاهر در این فیلم، از تبعه‌های مغربی می‌خواهد که محل را ترک کنند و به آنها می‌گوید: «شما می‌دانید ما در خاک کشور دشمن هستیم».

در مقابل وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای ضمن احضار سفیر مغرب، گفت: « وزیر [خارجه] "صبری بوقادم" روز چهارشنبه، [لحسن عبد الخالق] سفیر مغرب را احضار کرد و وی را با اظهارات سرکنسول مغرب مواجه ساخت».

وزارت خارجه الجزایر خطاب به سفیر مغرب گفته است، چنانچه این گفته‌ها صحیح باشد، این اظهارات «نوعی اخلال خطرناک در پروتکل‌های دیپلماتیک به شمار می‌رود که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن را پذیرفت».

وزارت خارجه الجزایر در ادامه عنوان کرد:‌ «این اقدام، به روابط میان دو کشور همسایه و دو ملت برادر خدشه وارد می‌کند؛ که بایستی مقامات مغرب تدابیر مناسب در راستای جلوگیری از پیامدهای این اقدام را اتخاذ کنند».

در همین ارتباط، کنسول مغرب نیز در گفت‌و‌گو با وب‌سایت مغربی «الیوم ۲۴» به این فیلم واکنش نشان داد و گفت، اینکه او با چندین تن از تبعه‌های مغرب مقابل کنسولگری صحبت کرده است، درست است؛ اما صدای این فیلم «ساختگی» است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.