خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که طی یک عملیات امنیتی و با همکاری مردم در منطقه صحرای سوریه(البادیه) باندی متشکل از شش عضو داعش در کمین ارتش سوریه در این منطقه قرار گرفتند که در نتیجه آن سه تروریست کشته و سه نفر دیگر دستگیر شدند.

به گزارش «سانا»، این سه تروریست در اعترافات خود که از تلویزیون سوریه پخش شد گفتند که عملیات‌های تروریستی مختلف اعم از قتل، اعدام، ربودن و تخریب اموال عمومی و خصوصی مرتکب شدند و بسیاری از این عملیات‌ها را با هماهنگی سرکرده‌های داعش و نظامیان اشغالگر آمریکایی مستقر در منطقه التنف در مرز سوریه با اردن انجام دادند.

این تروریست‌ها که بین ۱۹ تا ۲۲ سال سن دارند، از شیوه فریب خوردنشان و پیوستن به گروهک تروریستی داعش گفتند. آنها گفته‌اند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی با جانشین ابوبکر البغدادی بیعت کردند و سپس در پادگان‌های این گروه در مناطق مختلف تحت آموزش استفاده از سلاح‌های مختلف آمریکایی قرار گرفتند.

این تروریست‌ها با بیان اینکه دستورات را از سوی نظامیان اشغالگر آمریکایی در التنف درباره اهداف عملیات‌های خود دریافت می‌کردند، گفتند که نظامیان آمریکایی به «حسن علقم الجزراوی» یکی از سرکرده‌های داعش دستور می‌دادند که عناصر این گروهک نیروهای ارتش سوریه را در منطقه «تدمر» و فرودگاه «تی ۴ » و میدان‌های نفتی نزدیک شهر تدمر نظیر میدان حقل شاعر و میدان‌های نزدیک به منطقه تدمر هدف بگیرند.

این تروریست‌ها همچنین به هماهنگی میان سرکرده‌های داعش با سرکرده گروهک «مغاویر الثوره» از شاخه‌های تشکیلات موسوم به «ارتش آزاد» و همچنین با گروه‌های «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) که مورد حمایت آمریکایی‌ها قرار دارند خبر داد.

یکی از تروریست‌ها به مذاکرات میان گروه‌های دموکراتیک سوریه با داعش در الرقه اشاره کرد و گفت: «ما در هر عملیاتی که با اطلاع آمریکایی‌ها انجام می‌دادیم با نیروهای دموکراتیک سوریه هماهنگ بودیم. یک بار که الرقه به سمت دیر الزور می‌رفتیم چند خودروی آمریکایی و چند خودروی نیروهای دموکراتیک محافظ ما بودند و در بالای سرمان هم ۴ بالگرد پرواز می‌کردند.

تروریست‌ها گفتند که پایگاه التنف جای امنی برای تروریست‌های داعش بوده و آنها همه مایحتاج خود را از آنجا تامین می‌کردند و حتی اگر کسی جراحت سختی برمی‌داشت به آنجا منتقل می‌شد. آنجا پناهگاه داعش بود و در مواردی که ارتش داعش را در منطقه‌ای محاصره می‌کرد و عناصر آن قادر به بازگشت به آنجا نبودند به پایگاه التنف می‌رفتند و چند هفته‌ای در آنجا می‌ماندند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.