به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت دفاع روسیه ضمن هشدار نسبت به آماده‌سازی تشکیلات موسوم به "کلاه سفیدها" برای انجام حملات شیمیایی جدید در ادلب، گزارش داد که اقدامات عناصر تروریستی را رصد کرده است که در حال جمع کردن تعداد زیادی از تروریست‌ها و تجهیزاتشان در منطقه "ابو الضهور" در حومه جنوبی ادلب و جنوب شهر حلب هستند.

در همین راستا، یوری بورینکف، رئیس مرکز روسی آشتی ملی در پایگاه حمیمیم سوریه اظهار کرد: نیروهای روسی طی دو روز گذشته انتقال سکوهای پرتاب موشک و خودروهای زرهی توسط  گروه‌های تروریستی به جنوب غربی شهر حلب و اطراف منطقه ابو الضهور در حومه جنوب شرقی ادلب را رصد کرده‌اند.

وی افزود: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که تروریست‌های جبهة النصره با همکاری با تشکیلات تروریستی کلاه‌ سفیدها برای انجام عملیات‌های شیمیایی و تخریب زیربناها در برخی از شهرک‌های ادلب آماده می‌شوند تا با تهیه تصاویر و ویدئوهای جعلی و ساختگی و انتشار آنها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارتش سوریه را متهم به استفاده از تسلیحات شیمیایی کنند.

پیشتر نیز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که کلاه سفیدها به همراه تروریست‌ها در حال فراهم سازی اقدامات تحریک آمیز جدید با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم هشدار داده بود که تحرکات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه کاهش تنش ادلب ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.