روزنامه روسی کامرسانت به نقل از منابع آگاه نوشت: ارتش سوریه هنوز آماده راه اندازی و کاربرد موشک‌های اس ۳۰۰ نشده است که دولت روسیه آن‌ها را اخیرا به دمشق تحویل داد.

این منابع افزودند: بعد از پایان همه تمرین‌ها و یادگیری کامل، سوریه آماده استفاده از این سامانه ضد موشکی از ماه مارس آینده خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، از ماه مارس امکان استقرار یک گردان پدافند هوایی مجهز به این موشک‌ها برای محافظت از دمشق و اطراف آن وجود خواهد داشت.

در همین زمینه "فرانتس کلینتسویچ" عضو ارشد کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال روسیه گفت: پرسنل سامانه‌های "اس ۳۰۰" سوریه هم اکنون درحال آموزش دیدن هستند.

وی افزود: هواپیما‌های جنگی اسرائیل درحال حاضر حمله کردند، زیرا همچنان خارج از دایره پدافند هوایی سوریه هستند، اما بعد از استقرار سامانه‌های "اس ۳۰۰" هیچ یک از آن‌ها نخواهند فرار کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه توانست با حملات هوایی به فرودگاه دمشق و برخی تاسیسات را در شب ۲۱ ماه جاری میلادی مقابله کرده و بیش از ۳۰ موشک بالدار و بمب‌های هدایت شونده اسرائیل را با موشک‌های "بوک " و "بانستر" که اخیرا دمشق آن‌ها را از روسیه دریافت کرد، منهدم نمود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.