"جائو لی جیان" روز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن ضمن ابراز نارضایتی و مخالفت شدید با اتهام افکنی آمریکا علیه چین گفت: آمریکا مطابق سوابق موجود بیشترین و پردامنه ترین سرقت های سایبری را انجام داده است.

او گفت: چین در مقابله با کرونا به نتایج راهبردی دست یافته و در تحقیق واکسن و راه های درمان کرونا در صدر جهان قرار گرفته است از این رو چین دلایل بیشتری دارد که نگران سرقت سایبری دیگران باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: در حالی که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان ادامه دارد هر گونه حمله سایبری که مانع تلاش های جهانی برای مقابله با کرونا شود، باید مورد سرزنش عمومی مردم جهان قرار گیرد.

گزارش‌های خبری حاکی است که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی این کشور قصد دارند هشداری را برای متهم کردن چین به تلاش برای هک کردن تحقیقات آمریکا در مورد ویروس کرونا صادر کنند.

مقام های آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که پیش نویس این هشدار رسمی احتمالا در چند روز آینده منتشر می شود.

به گزارش این روزنامه، پیش نویس ادعا می کند که چین به دنبال مالکیت معنوی ارزشمند و داده های بهداشت عمومی ازطریق ابزارهای غیرقانونی مرتبط با واکسن، مداوا و آزمایش است.  

از سویی دیگر، یک فرد مطلع به وال استریت ژورنال گفت که این هشدار هنوز نهایی نشده و تصمیم درمورد انتشار آن ممکن است تغییر کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.