سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۲۳ اردیبهشت ماه ضمن گرامیداشت روز جهانی پرستار در توئیترش نوشت: ناکارآمدی دولت ترامپ باعث تحمیل فشار غیرقابل تحملی بر پرستاران در خط مقدم، بدون تجهیزات کافی شده است.

وی در این خصوص عنوان کرد:« امروز، روز جهانی پرستاران است. در اثنای ویروس کووید-۱۹، همه ما مدیون فداکاری پرستاران قهرمان در ایران و سرتاسر جهان که جان خود را برای حفظ جان ما به خطر می‌اندازند، هستیم. »

موسوی اضافه کرد: «این مخاطره به طور ویژه در آمریکا چشمگیرتر است، کشوری که ناکارآمدی دولت ترامپ باعث تحمیل فشار غیرقابل تحملی بر پرستاران در خط مقدم، بدون تجهیزات کافی، شده است.» 

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۸۰ هزار و ۶۸۲ نفر رسیده و در مجموع ابتلای یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۸۸۱ نفر تایید شده است. 

گفتنی است، «اتحادیه ملی پرستاران» بزرگترین اتحادیه پرستاری در آمریکا در اعتراض به کمبود تجهیزات محافظت شخصی برای کادر درمانی آمریکا، تظاهرات برگزار و اعلام کرد بیمارستان‌های سراسر آمریکا با کمبود ماسک، دستکش و سایر تجهیزات حفاظتی برای کارکنان خود در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور مواجهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.