"آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و دفتر فدرال زندان‌های ایالات متحده نوشت و در آن خواستار آزادی اتباع روسی از زندان‌های آمریکا در رابطه با شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا شد.

متن این نامه صبح امروز (جمعه) در صفحه فیس بوک سفارت روسیه منتشر شده است.

در نامه سفیر روسیه یادآوری شده است: «مقامات آمریکایی اخیراً خواستار آزادی آمریکایی‌هایی محکوم شده در خارج از این کشور شده‌اند. آنها قول داده‌اند که در صورت مرگ هموطنان خود در اثر آلودگی به عفونت کرونا، تحریم‌هایی را علیه "کشورهای مقصر" در این رابطه اعمال کنند.»

آنتونوف افزود: «وضعیت کووید-19 در زندان‌های ایالات متحده به سرعت رو به وخامت است و بسیاری از زندانیان تاکنون آلوده شده و برخی از آنها درگذشتند. واقعیت این است که هیچ کمک پزشکی برای محکومین در زندان‌ها انجام نمی شود و هیچ گونه آزمایشی برای تشخیص کرونا از این افراد وجود عفونت صورت نمی گیرد. ماسک‌های صورت و سایر تجهیزات محافظ بهداشتی به میزان کافی در زندان‌ها وجود ندارد.»

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: «بانفوذترین سازمان‌های فعال در عرصه حقوق بشری در آمریکا ابراز نگرانی کرده و نسبت به وضعیت بحرانی در زندان‌های آمریکا هشدار داده‌‌اند. آنها اصرار دارند که افراد آسیب پذیر در میان زندانیان در شرایط کنونی باید آزاد شوند.

آنتونوف یادآور شد که "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه نیز پیش از این پیامی برای "مایک پامپئو" همتای آمریکایی خود ارسال کرده و از او خواست تا در شرایط همه گیری ویروس کرونا، انسان دوستی در برخورد با اتباع روسی که در زندان‌های ایالات متحده بسر می برند را نشان دهد.

سفیر روسیه تأکید کرد: «و اکنون ما بار دیگر از مقامات آمریکایی می خواهیم تا رحمت و حسن نیت خود را نشان داده و اتباع روسی که زندگی و سلامتی آنها در زندان‌های ایالات متحده در معرض خطر قرار گرفته را سریعاً آزاد کنند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.