به گزارش سایت الجزیره، در این انیمیشن از لگوهای پلاستیکی به عنوان نماد برای نشان دادن دو کشور استفاده شده است.

درباره منشأ ویروسی که اولین‌بار در ووهان چین دیده شد و بعد کل جهان را فراگرفت، درگیری کلامی میان واشنگتن و پکن  ایجاد شده است.

چند روز پیش دونالد ترامپ‌، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود مطمئن است ویروس کرونا از یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی در چین به وجود آمده، اما او دلیل و مدرکی برای حرفش نداشت.

در این انیمیشن کوتاه که یک خبرگزاری چینی منتشر کرده، پرده قرمزرنگ کنار می‌رود و مکعب‌های پلاستیکی یکی در قالب جنگجوی  لشکر تراکوتای چین و دیگری در قالب مجسمه آزادی آمریکا نمایان می‌شوند.

جنگجو می‌گوید ما ویروس جدیدی را کشف کرده‌ایم. مجسمه آزادی هم می‌گوید خب باشد، این ویروس فقط یک آنفلوآنزا است.

سپس جنگجوی چینی هشدارهایی را درباره ویروس اعلام‌ کرده و دستاوردهای چین برای کنترل شیوع آن را عنوان می‌کند. مجسمه آزادی با نوعی انکار پاسخش را می‌دهد. در همین حین صدای ترامپ در کنفرانس‌های خبری که سعی در بی‌خطر جلوه دادن ویروس کرونا داشت پخش می‌شود.

جنگجو به مجسمه که رنگش به قرمزی گراییده و تب کرده است می‌گوید: اوضاع خودت را می‌بینی؟ مجسمه می‌گوید: ما همیشه کار درست را انجام می‌دهیم، حتی اگر با هم اختلاف داشته باشیم.

آمریکا و چند کشور دیگر چین را درباره ویروس کرونا و قدرت شیوع بی‌سابقه‌اش متهم می‌کنند و درخواست‌ها برای تحقیق و شناخت منشأ این بیماری رو به افزایش است.

ترامپ در مصاحبه‌ای با رویترز گفته معتقد است برخورد چین با ویروس همه‌گیر کرونا دلیل واضحی است برای این‌که این کشور تمام تلاشش را می‌کند تا او در انتخابات ماه نوامبر شکست بخورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.