غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: به نظر من مجلس یازدهم در ابتدای کار باید سیاست‌های کلی و استراتژی خود را تبیین کند، البته پیش از آن با احترام به تمام منتخبان به صراحت بگویم کسانی که سابقه مجلسی ندارند حداقل یکی دو سال اول رئیس مجلس خوبی نمی‌شوند و در این مدت هم فرصت‌های زیادی از دست می‌رود.

وی افزود: اصلاح ساختار و نظام و مجلس، روند کمیسیون‌ها، تشکیل جلسات، تقسیم زمان بین قانونگذاری و نظارت از جمله مواردی است که باید مجلس یازدهم در ابتدای کار به آنها اهتمام داشته باشد وگرنه باقی کارها به درستی پیش نخواهد رفت.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اهمیت ایفای وظیفه نظارتی مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد ساز و کار آیین‌نامه داخلی مجلس در برخی موارد باید عوض شود، در استانداردهای جهانی به پارلمان‌هایی که مدام قانون تصویب می‌کنند نمره منفی می‌دهند. ما باید ابتدا ریل‌گذاری و زیرساخت‌ها را عوض کنیم. همچنین برای اینکه مجالس غرق نشوند و در زمین دولت‌ها بازی نکنند باید ابتدا استراتژی و اولویت کاری خود را تعیین کنند.

جعفرزاده مسائل اقتصادی، رفع بیکاری، اشتغال و کاهش تورم را از اولویت‌های مهم مجلس یازدهم در شرایط فعلی عنوان و خاطرنشان کرد: علی‌رغم این که مجلس را سیاسیون تشکیل می‌دهند، مجلس یازدهم باید به سمت مسائل اقتصادی پیش برود و فضایی به دور از تنش برای حل مشکلات معیشتی مردم ایجاد کند و با دولت هم چه این دولت و چه دولت بعدی تعامل داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: من معتقدم باید ساختار مجلس را به هم بزنیم، ما باید به تعداد هر وزارتخانه یک کمیسیون تخصصی داشته باشیم. هفته‌ای ۳ روز قانون تصویب کردن اشتباه است. در حال حاضر فرصت نظارت و تحقیق و تفحص کم است، نظام تحقیق و تفحص، استیضاح و سوال از وزرا باید اصلاح شوند و نهایتاً فراکسیون‌ها نیز باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

مرادی: به نمایندگان دور بعد توصیه می‌کنم از حاشیه‌ها فاصله بگیرند

نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد که اگر در این مدت باقی مانده از مجلس دهم بتوانیم کاری در خصوص افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو انجام دهیم، برگ برنده‌ای برای مجلس دهم خواهد شد.

احمد مرادی با اشاره به اولویت‌هایی که در یک ماه باقی مانده مجلس دهم باید به آنها توجه داشته باشد، بیان کرد: کمتر از یک ماه به پایان مجلس دهم بیشتر باقی نمانده است و این مجلس از ابتدا قرار بود دو موضوع را با جدیت دنبال کند که یکی از آنها بهبود وضعیت اشتغال و دیگر سامان دادن وضعیت معیشتی مردم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه مجلس دهم آنطور که باید و شاید نتوانست به این دو مقوله بپردازد و این یک ضعف برای مجلس دهم به شمار می رود. متاسفانه در بعضی از مسائل مجلس به حاشیه رفت و در نهایت برخی تجارب باعث شد تا مجلس دهم به پویایی لازم دست نیابد. من اعتقاد دارم که مجلس دهم تمام تلاش خود را به کار گرفت اما با کارکرد منفی دولت و ضعف برخی از وزرای کابینه کار مجلس سخت شد.

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص خودرو تصمیمات نابجایی اتخاذ شده که در نهایت شاهد افزایش افسار گریخته قیمت خودرو و در مضیغه قرار گرفتن مردم و مصرف کنندگان هستیم. اگر در این مدت باقی مانده از مجلس دهم بتوانیم کاری در این زمینه انجام دهیم برگ برنده ای برای مجلس دهم خواهد شد.

مرادی در ادامه خطاب به نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: به نمایندگان دور بعد توصیه می کنم تا جایی که امکان دارد از حاشیه‌ها فاصله گرفته و مردم را در اولویت قرار دهند. ما به عنوان نماینده مردم به مجلس می رویم و باید به شعارها و وعده‌هایی که به مردم می‌دهیم به ویژه در حوزه معیشت و اشتغال عمل کنیم. از نظر بنده بن بست اقتصادی که برای کشور ایجاد شده کلیدش در دست مجلس است.

وی افزود: بنده نمره قابل قبولی به عملکرد مجلس دهم نمی‌دهم. از نظر بنده اگر ۲۹۰ نماینده، تفکر، انرژی، تجربه و ظرفیت کنار هم می‌ایستادند، می توانستیم گام‌های بلندی برای ۸۰ میلیون جمعیت برداریم. بنده از ۲۰ نمره ۱۳ را به عملکرد مجلس دهم می‌دهم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.